آفتاب

استعفای رئیس دفتر منابع انسانی آمریکا در پی حمله سایبری به این نهاد

استعفای رئیس دفتر منابع انسانی آمریکا در پی حمله سایبری به این نهاد

رئیس دفتر مدیریت منابع انسانی دولت آمریکا در پی بزرگترین حمله سایبری به اطلاعات دولتی در تاریخ این کشور استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاترین آرچولتا، رئیس دفتر فدرال منابع انسانی دولت آمریکا روز گذشته (جمعه) استعفای خود را تسلیم باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور کرد. این اتفاق یک روز پس از اعلام دولت مبنی بر ربوده شدن شماره‌های شناسایی امنیت اجتماعی و سایر اطلاعات به شدت حساس از 21 میلیون تن از شهروندان از سوی هکرها رخ داد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد، آرچولتا مجبور به استعفا نشده اما بسیار روشن است که نیاز شدیدی به رئیسی با مهارت‌ها و تجربه‌های متعدد در مواجهه با چالش‌های مختلف در این اداره است. با استعفای آرچولتا، بث کوبرت به صورت موقت جانشین وی خواهد شد.

آرچولتا پیشتر روز پنجشنبه و پیش از استعفای خود اظهار کرد، وی هیچ قصدی برای ترک سمتش نداشته چراکه آژانس تحت‌نظر او هر کاری برای مواجهه با نگرانی‌ها و مخاطرات انجام داده است. اما چند ساعت بعد با اعلام جزئیات از سوی دولت در افشای اطلاعات محرمانه، اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان رئیس جدیدی را در این آژانس خواستار شدند.

هکرها طی دو حمله سایبری شماره‌های امنیت اجتماعی، مدارک پزشکی و سایر اطلاعات حساس و مهم را از دفتر مدیریت منابع انسانی آمریکا دانلود کرده‌اند.

در بین اطلاعاتی که هکرها ربوده‌اند این اطلاعات دیده می‌شود: مدارک کیفری، مالی، پزشکی، اشتغال و سکونت افراد و همچنین اطلاعاتی درباره خانواده‌ها و آشنایان.

در حمله دوم این هکرها به اطلاعات بیش از 16 میلیون تن دست یافته‌اند.

تعداد زیادی از قانونگذاران آمریکایی دولت چین را مسوول این حمله می‌دانند. با این حال کاخ سفید تاکنون به صورت مستقیم انگشت اتهامش را به سمت چین نگرفته است.

انتهای پیام

کد N884914

وبگردی