آفتاب
سفارت ایران در ارمنستان اعلام کرد

برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان در سفر به ایروان

برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان در سفر به ایروان

علی جنتی که به منظور حضور در کنفرانس سیاست برای فرهنگ و فرهنگ برای سیاست به ارمنستان سفر کرده است با سرژ سرکیسیان، رییس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان علاوه بر دیدار با رییس جمهور ارمنستان در این کنفرانس که با حضور 15 وزیر فرهنگ دیگر و با همکاری یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد ارمنستان برگزار می شود شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

علاوه براین وی با وزیر ارامنه خارج از کشور ارمنستان و رهبر مذهبی این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

علی جنتی روز گذشته نیز با هاسمیک پوغوسیان وزیر فرهنگ ارمنستان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار علاوه بر بررسی روابط فرهنگی دو جانبه وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان با بیان توافقات صورت گرفته در جریان سفر سال گذشته خود به ارمنستان اجرایی شدن آنها را یک به یک بررسی کرد. در این دیدار درباره ساخت فیلم مشترک سینمایی، گسترش گردشگری بین دو کشور ، برگزاری هفته فرهنگی توسط دو کشور در کشور مقابل، ترجمه و انتشار کتاب های فارسی به زبان ارمنی و همچنین ارمنی به فارسی، کمک به یکدیگر برای حفظ میراث فرهنگی بحث و توافق صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در ادامه دیدارهای خود در ارمنستان با جمع زیادی از پارسی پژوهان، معلمان زبان فارسی، مترجمان و اساتید داشنگاههای ارمنستان در رشته ایران شناسی در محل مسجد کبود ایروان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست دوستانه دو نفر از پارسی پژوهان ارمنی به زبان فارسی مطالبی را درباره روابط فرهنگی دو کشور بیان کردند و در پایان نیز لوح تقدیر با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارده نفر از پارسی پژوهان ارمنی و آموزگاران برتر زبان فارسی در ارمنستان اهدا شد.

انتهای پیام

کد N884814

وبگردی