آفتاب

فرستاده سازمان ملل به لیبی به رایزنی‌هایش با لیبایی‌ها ادامه می‌دهد

فرستاده سازمان ملل به لیبی به رایزنی‌هایش با لیبایی‌ها ادامه می‌دهد

با وجود غیبت هیات رسمی طرابلس در مراکش، برناردینو لئون با هدف دستیابی به راه‌های تضمین‌کننده مذاکرات سیاسی در لیبی، با نمایندگان چند شورای شهر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الشروق، با وجود غیبت هیات رسمی طرابلس که در مذاکرات مراکش مشارکت داشت، برناردینو لئون، فرستاده سازمان ملل به لیبی در دیدار با نمایندگان شورای شهر مصراته، سبها، زلیتن، طرابلس و مسلاته درباره راه‌های حمایت از گفت‌وگوی سیاسی در این کشور گفت‌وگو کرد.

طبق بیانیه‌ای که از سوی هیات سازمان ملل در لیبی منتشر شده، شرکت‌کنندگان در این دیدار بر اهمیت حمایت آشکار از طرف‌های گفت‌وگو در مورد برخی از بندهای توافقنامه تاکید کردند.

کنگره ملی لیبی، بازوی قانونگذار مقامات لیبیایی در طرابلس روز سه‌شنبه مخالفت خود را با پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از سوی هیات سازمان ملل با هدف پایان درگیری‌های فعلی ارائه شده، اعلام کرد.

کنگره ملی لیبی ضمن اعلام مخالفت با آمادگی خود برای شرکت در دور جدید نشست‌هایی که در منطقه توریستی صخیرات واقع در جنوب شهر رباط، پایتخت مراکش برگزار می‌شود، تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N884721

وبگردی