آفتاب

بیش از ۵۵۰۰ تونسی به گروه های تروریستی پیوسته اند

بیش از ۵۵۰۰ تونسی به گروه های تروریستی پیوسته اند

کارشناسان سازمان ملل متحد تعداد شهروندان تونسی که به گروه های تروریستی در لیبی، سوریه و عراق پیوسته اند را بیش از ۵۵۰۰ نفر برآوردند کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مسئول کارگروه سازمان ملل در امور به کارگیری عناصر بیگانه گفت: تونس بیشترین تروریست های اعزامی به مناطق تحت نزاع در سوریه و عراق را داشته است.

کارگروه سازمان ملل ملل در یک سفر هشت روزه به تونس با نمایندگان قوای مجریه، قانونگذاری و قضائیه، نمایندگان دانشگاهی، سازمان های مردم نهاد و خانواده های افرادی که به گروه های تروریستی پیوسته اند، دیدار کردند.

در این سفر به کارگروه سازمان ملل اعلام شد که ۴۰۰۰ تونسی به گروه های افراطی در سوریه، ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر در لیبی، ۲۰۰ نفر درعراق، ۶۰ نفر در مالی و ۵۰ نفر در یمن پیوسته اند.

از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در سال ۲۰۱۱، خشونت گروه های مسلح تشدید شده و ده ها نفر از نیروهای امنیتی و ارتش کشته شدند.

در همین راستا الحبیب الصید نخست وزیر تونس تصریح کرد، مسئولان تونس مانع از خروج ۱۵۰۰۰ جوان به منظور پیوستن به گروه های تروریستی شده اند.

طبق اعلام کارگروه سازمان ملل، میانگین سنی اکثر شهروندان تونسی که جهت پیوستن به گروه های افراطی به خارج از این کشور سفر کرده اند، ۱۸ تا ۳۵ سال است.

گفتنی است جوانان تونسی که به دنبال پیوستن به گروه های افراطی هستند، بیشتر متعلق به طبقات اجتماعی و اقتصادی فقیرند ولی از طبقه متوسط و بالا نیز افرادی به گروه های افراطی پیوسته اند.

کد N884556

وبگردی