آفتاب

بیانیه سفارت ایران در دمشق به مناسبت روز جهانی قدس

بیانیه سفارت ایران در دمشق به مناسبت روز جهانی قدس

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به مناسب روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است روز جهانی قدس که با درایت و هوشمندی وصف‌ناپذیر و دوراندیشی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) نامگذاری شد، روز همبستگی همه مسلمانان، مظلومان و آزادی‌خواهان جهان در حمایت از قدس شریف و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در برابر اقدامات تجاوزکارانه، ضدبشری و ضدقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم اشغال سرزمین مقدس فلسطین و سایر مناطق اشغالی لبنان و سوریه و غصب حقوق فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی و در راس آن حق تعیین سرنوشت و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشدید اقدامات این رژیم در یهودی‌سازی قدس و تعدی به اماکن اسلام و مسیحی این شهر از جمله مسجد الاقصی و ادامه محاصره ظالمانه و ضدانسانی علیه نوار غزه، تنها برگی از تاریخ سیاه این رژیم در قریب به 7 دهه گذشته است. رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی‌اش تلاش می‌کنند مساله فلسطین به عنوان مساله محوری و وحدت‌بخش امت اسلامی به فراموشی سپرده شود،‌ اما یقینا این توطئه با هوشیاری علما و نخبگان فکری، جریان‌های سیاسی و آحاد امت اسلام و حضور باشکوه در برنامه‌ها و راهپیمایی‌های روز جهانی قدس خنثی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی دیگر از این بیانیه ذکر شده همراهی آشکار و حمایت‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی از جریان‌های تروریستی تکفیری در حوادث جاری در منطقه برای هدف قرار دادن وحدت امت و تضعیف توانمندی‌های ذاتی کشورهای منطقه، مبین ماهیت تروریستی این رژیم است. ملت مبارز فلسطین و ملت‌های منطقه سال‌هاست با شناخت ماهیت واقعی این رژیم، راه مقاومت و ایستادگی را برگزیده‌اند. ایمان واثق داریم در تداوم پیروزی‌های مقاومت در لبنان و فلسطین علیه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، بار دیگر ملت‌های منطقه در میدان مبارزه با تروریسم تکفیری پیروز خواهند شد و توطئه آمریکایی - صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی با شکست مواجه خواهد شد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در پایان ضمن تجلیل از مبارزات حق‌طلبانه ملت قهرمان فلسطین و ملت‌های مقاوم منطقه و تجدید یاد خاطره شهدای مقاومت و دعوت از همه گروه‌ها و آحاد ملت فلسطین برای حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن صهیونیستی، بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مبارزات ملت بزرگ فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تا آزادی کل سرزمین فلسطین به ویژه قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها و احقاق حقوق کامل این ملت تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N884515

وبگردی