آفتاب

روسیه از لغو تحریم تحویل اسلحه به ایران حمایت می‌کند

روسیه از لغو تحریم تحویل اسلحه به ایران حمایت می‌کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود درصورت امضای موافقتنامه ایران و گروه 5+1 در مذاکرات هسته‌ای ایران در وهله اول باید تحریم تحویل اسلحه به ایران رفع شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود درصورت امضای موافقتنامه ایران و گروه 5+1 در مذاکرات هسته‌ای ایران در وهله اول باید تحریم تحویل اسلحه به ایران رفع شود.
سیاستمدار روس این سخنان را در جریان ملاقاتهای سران سازمان همکاری شانگهای و بریکس در اوفا بیان نمود. بنظر وزیر امور خارجه روسيه، ایران با سازمان تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در خاورمیانه مقابله می‌کند. به گفته لاوروف، اگر تحریم تحویل اسلحه به ایران رفع شود جمهوری اسلامی می‌تواند قابلیت رزمی خود در مبارزه با تروریسم را بطور محسوس تقویت کند.

ایران پیشنهاد روسيه برای خرید مازاد اورانیوم را دریافت کرد

همچنین در ادامه این خبر یک منبع بلندمرتبه ایرانی در مذاکرات وین به خبرگزاري ريا نووستي گفت: ایران در چارچوب مذاکرات اتمی با گروه 5+1 پیشنهاد مسکو در مورد خرید مازاد اورانیوم غنی شده را دریافت کرده ولی تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است.  قبلاً منبع دیگری در مذاکرات به خبرگزاري ريا نووستي گفته بود ایران و گروه 5+1 میانجیگران بین‌المللی مکانیسم مبادله اورانیوم غنی با سنگ معدن اورانیوم و از جمله با شرکت روسيه را بررسی می‌کنند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسيه به خبرگزاري ريا نووستي گفت مسکو و تهران در چارچوب حل برنامه هسته‌ای به توافق در مورد پارامترهای خارج کردن احتمالی مازاد مواد اتمی به روسيه نزدیک شده‌اند.

49310

کد N884507

وبگردی