آفتاب

پوتین لغو کامل تحریم‌های ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن را خواستار شد

پوتین لغو کامل تحریم‌های ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن را خواستار شد

رییس‌جمهور روسیه گفت: ما خواستار لغو کامل تحریم‌های ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفت: امیدوارم مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در آینده نزدیک به امضای سندهایی منجر شود که ضمانت‌های لازم را به ما بدهد.

پوتین تاکید کرد: مسکو بر این باور است که حل مسأله هسته‌ای ایران به معنی برداشته شدن تمام تحریم‌ها علیه این کشور است.

به گزارش ایسنا،‌ مذاکرات هسته‌ای در حالی هم‌چنان در پایتخت اتریش ادامه دارد که مذاکره کنندگان دو هفته گذشته را به کار روی متن توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و زمان‌بندی لغو تحریم‌ها علیه تهران اختصاص داده‌اند و به تلاش خود برای رسیدن به یک راه‌حل جامع بلند مدت ادامه می‌دهند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح جمعه پس از مذاکره با همتای آمریکایی خود که به گفته منابع آمریکایی موگرینی نیز در این دیدار حضور داشته است در پاسخ به خبرنگاران گفت که بعید است امروز به توافق برسیم.

هم‌چنین یک مقام ارشد ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در وین گفت که برخی کشورهای مذاکره کننده در طرف مقابل در روزهای اخیر مواضع خود را تغییر داده و از عناصری که در تفاهم لوزان به دست آمد عقب‌نشینی کرده‌اند.

این مقام ایرانی هم‌چنین گفت: کشورهای دیگر مذاکره کننده در تمام موضوعات شامل مدت توافق تحریم‌ها و مسائل مرتبط هسته‌ای موضع خود را تغییر داده‌اند. موضع آن‌ها تغییر کرده و این کشورها از موضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N884472

وبگردی