آفتاب

آلمان: دستیابی به توافق هسته‌ای در روزهای آینده امکان‌پذیر است

آلمان: دستیابی به توافق هسته‌ای در روزهای آینده امکان‌پذیر است

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در روزهای آینده امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه در نشست خبری هفتگی دولت ، حصول یک توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را امکان پذیر دانست و گفت که این مذاکرات با شدت ادامه می‌یابد و مشکل اصلی در جزئیات است.

وی ادامه داد: من بسیار امیدوارم و انتظار دارم در روزهای آینده به نقطه ای برسیم که تصمیمات در خصوص مسائل سیاسی اتخاذ شده باشد.

به گزارش رویترز، مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین ، انگلیس، فرانسه و آلمان دو هفته است که به طور مستمر در وین پایتخت اتریش در جریان است وا ین کشورها تلاش می‌کنند تا به یک توافق بلند مدت در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم های این کشور دست یابند.

به گزارش ایسنا،‌ مذاکرات هسته‌ای طی دو هفته گذشته تاکنون دو بار تمدید شده است و تیم مذاکره کننده ایرانی همچنان برای ادامه این رایزنی ها در وین به سر می برد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند مذاکرات و موضوعات مورد بحث که از سوی رسانه های خارجی ارائه می‌شود، گفت: بحث‌هایی که مطرح و جزییاتی که گفته می‌شود، بالای 90درصد آن صحت ندارد و برخی با اغراض خاصی به این خبرها دامن می‌زنند.

هم‌چنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: مواضع متفاوت چندین کشور در گروه 1+5 مذاکرات را دشوار کرده است.

یک مقام ایرانی دیگر نیز با بیان اینکه مواضع طرف مقابل تغییر کرده است ، ابراز امیدواری کرد که آمریکا برای کنار گذاشتن حساسیت‌های خود در قبال تحریم‌ها آمادگی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N884467

وبگردی