آفتاب
اجمالی/ لاریجانی:

ژست آمریکا برای چانه زنی بیشتراست/تیم مذاکره کننده ساده لوح نیست

ژست آمریکا برای چانه زنی بیشتراست/تیم مذاکره کننده ساده لوح نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی موضع گیری های اخیر غربی ها را ژست هایی برای چانه زنی بیشتر خواند و گفت: اگر مذاکرات به بن بست کشیده شود این طرف غربی است که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس با اشاره به اظهارات شب گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا، گفت: کری در مصاحبه خود اعلام کرد مذاکرات به پیش رفته ولی نمی توان تا ابد مذاکرات را ادامه داد.

لاریجانی تصریح کرد: شاید چنین تلقی دارند که علی رغم پیشرفت مذاکرات در بخش پایانی آن با این گونه ژست ها چانه زنی بیشتری کنند. باید بدانند این مسائل کاملا روشن است.

وی تاکید کرد: ایرانی ها و تیم مذاکره کننده قلب سلیمی دارند اما ساده لوح نیستند و می توانند این مسائل را از هم مجزا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به طرف غربی گفت: مگر خودتان تقاضای مذاکره نداشتید؟ اینجا میدان آزمون شماست. اگر مذاکرات را به بن بست بکشانید، این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده اید.

لاریجانی اظهار داشت: نتیجه این کار به نفع شما نخواهد بود چون همه نیروهای فعال در بخش هسته ای آمادگی فعال دارند با سرعت بیشتری فناوری هسته ای را شتاب بخشند.

وی اظهار داشت: بعد از سه سال مذاکره و وقت‌گیری، این گونه حرف زدن غیر مسئولانه است و چانه زنی بلاوجه  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس چارچوب مذاکرات را با تدوین قانون مشخص کرد و با دقت مسیر مذاکرات و سرنوشت آن را زیر نظر دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امام خامنه ای با رهبری هوشمندانه با طراحی ساز و کار مناسب، هدایت امور را در دست دارند و همه قوا پشتیبان تیم مذاکره کننده برای به نتیجه رساندن مذاکرات هستند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که به توافقی دست یابیم که مطلوب ملت ایران باشد.

رئیس مجلس از خداوند خواست عزت و سربلندی ملت ایران را در این روزها و شب های پربرکت رقم بزند.

ادامه دارد...

کد N884146

وبگردی