آفتاب

بان‌ کی‌ مون پایان مشارکت حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه را خواستار شد

بان‌ کی‌ مون پایان مشارکت حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه را خواستار شد

دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌های لبنانی خواست تا در درگیری‌های سوریه مشارکت نکنند و به «خویشتن‌داری و عدم دخالت» در قبال بحران این کشور پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به اعضای شورای امنیت نسبت به سرانجام ادامه مشارکت حزب‌الله لبنان در جنگ سوریه و مالکیت سلاح توسط این حزب خارج از سلطه دولت هشدار داد و از تمامی طرف‌های لبنانی خواست تا از مشارکت در جنگ سوریه کناره‌گیری کرده و به سیاست «خوشیتنداری» و اصول بیانیه «بعبدا» که از سوی بیروت اعلام شده پایبند باشند.

در این گزارش همچنین بر اهمیت برگزاری مذاکرات ملی پس از انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به منظور حل مسائل ملی به ویژه سلاح حزب‌الله تاکید و به ادامه نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل که به منزله نقض حاکمیت لبنان است، اشاره شده است.

همچنین در این گزارش از اسرائیل خواسته شده تا نیروهای خود را از شمال روستای «الغجر» و منطقه مجاور آن در شمال خط آبی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی خارج کند و تاکید شده که باقی ماندن نیروهای اسرائیلی در این منطقه نقض قطعنامه 1701 محسوب می‌شود.

بان کی مون همچنین خواهان انتخاب هرچه سریعتر رئیس‌جمهور لبنان شده است.

انتهای پیام

کد N884080

وبگردی