آفتاب
نماینده دموکرات آمریکا:

حمله نظامی تنها گزینه جایگزین برای توافق با ایران است

حمله نظامی تنها گزینه جایگزین برای توافق با ایران است

مذاکره کنندگان هسته ای ساعات سختی را برای حصول توافقی که به نفع همه طرفین دخیل در مذاکره باشد پشت سر می گذارند، حال آنکه کنگره آمریکا همچنان به سنگ اندازی های خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در حالی ادامه دارد که برخی از عناصر داخلی آمریکا در انتهای مسیر دشواری که چند گام بیشتر با حصول توافق نهایی فاصله ندارد باز هم به سلاح قدیمی  خود متوسل شده و گزینه نظامی را به رخ می کشند.

طی هفته های اخیر، در ادامه قدرت نمایی کنگره آمریکا، برخی از نمایندگان دموکرات نیز به صف جمهوری خواهان پیوسته و ساز مخالفت با توافق هسته ای را سر می دهند تا آنجا که روز گذشته «الیوت انگل» نماینده دموکرات نیویورک و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که تنها جایگزین واقعی برای توافق هسته ای با ایران حمله به تاسیسات هسته ای این کشور است.

وی در ادامه افزود: این حمله پیشرفت های هسته ای ایران را تنها برای چند سال به تعویق خواهد انداخت.

انگل مدعی شد: مسئله فقط پذیرش یا رد توافق با ایران نیست. برخی مسائل هست که باید با آنها کنار بیاییم و به عقیده من یکی از این مسائل حمله به راکتور هسته ای ایران است.

وی با تاکید براینکه که عدم حصول توافق بهتر از توافق بد است از لغو تحریم های ایران ابراز نگرانی کرد و بار دیگر تلاش های ایران در دفاع از یمن، سوریه، عراق و غزه را زیر سؤال برد.

انگل با تکرار ادعای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی حمایت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، و کنگره آمریکا را از گزینه نظامی خواستار شد.

اظهارات انگل سختی هایی را به رخ می کشد که تیم مذاکره کننده آمریکایی برای قانع کردن کنگره آمریکا به پذیرش توافق هسته ای ایران با آن روبرو خواهد بود.

کد N883918

وبگردی