آفتاب

کودکان را با احکام شرعی آشنا کنید

کودکان را با احکام شرعی آشنا کنید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید به گونه‌ای اقدام شود، که کودکان با احکام شرعی به شکل صحیح آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مهرداد ویسکرمی در جلسه اتاق فکر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: در اجرای کلاس‌های آموزشی و احکام در کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد باید اولویت‌بندی وجود داشته باشد.

وی، با تاکید بر ضرورت توجه مهدهای قرآنی به کارهای مبنایی، و این‌که باید به گونه‌ای اقدام شود، که کودکان با احکام شرعی به شکل صحیح آشنا شوند، اظهار کرد: در این باره باید مهدهای قرآنی کار مبنایی انجام دهند و از پایه روی کودکان جهت آشنایی آنها با احکام شرعی، به شکل صحیح کار شود.

ویسکرمی با بیان اینکه توجه به قصه‌گویی برای کودکان در کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد و مهد قرآن ضروری است، تصریح کرد: استفاده از قصه‌گویی برای کودکان بسیار مؤثر است.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: به برگزاری کلاس‎های ویژه صحیح خوانی نماز توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: همچنین ضروری است گردهمایی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد آموزشی باشد و در این آموزش‌ها به مسائلی از قبیل ماهواره، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، حجاب و عفاف و ... پرداخته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مخصوص کودکان، نوجوانان، جوانان و والدین آن‌ها به‌صورت مجزا در کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد توسعه یابد، بر ضرورت توجه به برنامه‌ریزی دقیق در کانون‌های مساجد تاکید کرد و یادآور شد: تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد در تقویت فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایسنا، آموزش اصول و مبانی دینی، آموزش احکام، آموزش سبک زندگی اسلامی، تقویت ارتباط مدیران کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد و والدین فضاسازی مناسب در مساجد از دیگر موارد مورد تاکید اتاق فکر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد استان بود.

انتهای پیام

کد N883847

وبگردی