آفتاب

پیام تسلیت مسئولان منطقه و جهان به مناسبت درگذشت سعود فیصل

پیام تسلیت مسئولان منطقه و جهان به مناسبت درگذشت سعود فیصل

در پی اعلام خبر درگذشت وزیر خارجه سابق عربستان که، جمعی از مسوولان کشورهای مختلف جهان در بیانیه‌های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خبر درگذشت سعود فیصل 75 ساله شب گذشته از سوی دیوان پادشاهی عربستان اعلام شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به عربستان عملکرد سعود فیصل در 40 سال فعالیتش در راس هیات دیپلماتیک ریاض را ستود.

وی در این بیانیه اعلام کرد: سعود فیصل به عنوان پرسابقه‌ترین وزیر خارجه جهان شاهد دوره‌های مختلفی در منطقه بود و در هر مرحله برای حمایت از «صلح» چه از راه مذاکره و چه کمک به انجام طرح صلح عربی فعالیت می‌کرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای درگذشت سعود فیصل را به دولتا و ملت عربستان تسلیت گفت.

در همین راستا سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مقامات ریاض با عربستان ابراز همدردی کرد.

سعد الحریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد: با از دست دادن فیصل به عنوان «یکی از یاوران لبنان در مسائل مختلف» ما خسارت زیادی را متحمل شدیم.

احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد، فیصل فردی بود که بر دیپلماسی عربستان تاثیر بسزایی داشت.

ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز در پیامی سعود فیصل را در راس جنگ دیپلماتیک و آشنا به امور مختلف و کارشناس نحوه حل و فصل آنها خواند و به خانواده سلطنتی عربستان به خاطر درگذشت وی تسلیت گفت.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به عربستان، سعود فیصل را ستون دیپلماتسی جهان عرب خوانده و اعلام کرد که ملت مصر هرگز سعود فیصل و حمایت‌هایش از مصر و جهان عرب را فراموش نخواهد کرد.

وزرای کشور امارات و کویت نیز در بیانیه‌های جداگانه به عربستان به خاطر درگذشت سعود فیصل تسلیت گفته و اعلام کردند که با مرگ سعود فیصل شخصیتی تاریخی و دیپلماتی کارکشته در جهان عرب را از دست دادیم.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر سابق لبنان و خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز به نوبه خود درگذشت وزیر خارجه سابق عربستان را به خاندان سلطنتی این کشور تسلیت گفتند.

انتهای پیام

کد N883814

وبگردی