آفتاب
هاآرتص نوشت؛

درخواست فرماندهان ارتش اسرائیل برای لغو محاصره غزه

درخواست فرماندهان ارتش اسرائیل برای لغو محاصره غزه

جمعی از افسران و فرماندهان عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی از دولت این رژیم خواستند تا به محاصره چند ساله نوار غزه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، دولت رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته همواره تاکید کرده که راه حل نظامی تنها راه برقراری آتش‌بس در غزه است و صهیونیست‌ها به شعارهایی همچون نابودی زیرساخت‌های مقاومت، با خاک یکسان کردن غزه و شهادت رهبران حماس در جریان انتخابات عادت کرده‌اند.

این روزنامه نوست: جالب است که ارتش اسرائیل، نه مسئولان سیاسی آن درصدد اتخاذ یک استراتژی جدید و عقلانی هستند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که راه حل نظامی نمی‌تواند تضمینی برای برقراری امنیت و آرامش در مرز با نوار غزه باشد.

در همین راستا و در پی شکست ارتش رژیم صهیونیستی در سه جنگ متوالی علیه غزه و ناکامی صهیونیست‌ها در برابر مبارزان مقاومت که به معنی ناکارآمدی گزینه نظامی علیه غزه می باشد، بسیاری از مقامات عالی رتبه ارتش صهیونیستی از دولت خواسته‌اند گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کند و به فلسطینیان اجازه دهد آزادانه ما بین غزه و اردن تردد داشته باشند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در سرمقاله خود آورده که ممکن است این توصیه‌ها در نهایت منجر به لغو کامل محاصره غزه شود.

این روزنامه ضمن استقبال از خواسته مقامات ارتش و تاکید بر اجرای فوری آن، تصریح کرده که منطق اقتضا می‌کند محاصره غزه سریعا برداشته شود تا مردم این شهر به آینده اقتصادی خود امیدوار باشند. روزنامه مذکور اظهار داشت که اظهارات و توصیه‌های مقامات ارتش در این باره موجب شفاف سازی هرچه بیشتر این مساله شده است.

این روزنامه در پایان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید استراتژی درستی در قبال نزدیک به دو میلیون فلسطینی در باریکه غزه اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N883798

وبگردی