آفتاب

بان کی مون از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد

بان کی مون از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد

ایرنا نوشت:

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای از تصمیم طرفین درگیر در یمن برای برقراری آتش بس به منظور تسریع در کمک های انساندوستانه برای میلیون ها نفر مردم آواره و آسیب دیده یمنی تا پایان ماه مبارک رمضان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا ، سازمان ملل متحد برقراری آتش بس غیر مشروط در یمن را از فردا شب(جمعه شب) تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که «آتش بس غیر مشروط» در یمن از جمعه شب ساعت 23:59 دقیقه به وقت محلی (20:59 به وقت گرینویچ) آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان،17 ژوئیه ادامه می یابد.

در همین حال، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای از همه طرفین درگیر در بحران یمن خواسته است تا ضمن احترام به مقررات بین المللی انساندوستانه درحفظ مقررات آتش بسی که قرار است از روز جمعه 23 ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه ادامه پیدا کند تلاش کنند.

بان کی مون بار دیگر با اشاره به تعهداتی که طرفین درگیر درچهارچوب مقررات بین الملی در خصوص حفاظت از جان شهروندان غیر نظامی این کشور دارند از آن ها خواست تا برای جلوگیری از بروز فجایع بیشتر انسانی در این کشور تلاش بیشتری کنند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین ازطرفین خواسته است تا در طول این آتش بس 7 روزه اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن را که برای حفظ آتش بس تلاش دارد و همچنین اجرای عملیات کمک رسانی به مردم این کشور، یاری رسانند.

بان کی مون بار دیگر بر این نکته تاکید کرده که برای حل بحران این کشور راهی به جز شرکت نمایندگان همه گروه های درگیر در یمن به منظور دستیابی به صلحی جامع و پایدار وجود ندارد.

4949

کد N883690

وبگردی