آفتاب
وزیر بهداشت در قم:

مشکل کمبود پزشک و ماما در مناطق محروم نداریم/ پایان بحران دارویی

مشکل کمبود پزشک و ماما در مناطق محروم نداریم/ پایان بحران دارویی

قم - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در روستاها و مناطق محروم مشکل کمبود پزشک و ماما نداریم و خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی بسیاری در این مناطق در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی شامگاه پنج‌شنبه در نشست هم‌اندیشی مجمع خیرین سلامت استان قم که با حضور آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: تلاش در راه ارتقاء سلامت و بهداشت و خدمت به مردم در این حوزه بسیار مهم است که خداوند این مسیر را پیش روی هر انسانی نخواهد گذاشت و گام‌هایی که خیرین در این حوزه برمی‌دارند باقیات الصالحاتی برای آن‌ها خواهد بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیان داشت: طی فعالیت ۲۰ و چند ماهه دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته و مردم باور کردند که مسئولان مشکلات آن‌ها را در این بخش دیده‌اند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح حول نظام سلامت افزود: مجموعه اقداماتی که در راستای اجرای این طرح صورت گرفته است مورد رضایت مردم به‌خصوص در مناطق محروم و کمتر برخوردار واقع شده است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی ادامه داد: خوشبختانه امروز در روستاها و مناطق محروم مشکل کمبود پزشک و ماما نداریم و خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی بسیاری در مناطق محروم در حال احداث است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که در حاشیه شهرها زندگی می‌کردند فاقد هرگونه امکانات و خدمات بهداشت و درمان بودند، افزود: خوشبختانه امروز برای هر ۱۲ هزار نفر یک خانه بهداشت و برای هر ۵۰ هزار نفر مرکز بهداشت و خدمات درمانی در کشور وجود دارد و امیدواریم به زودی تمامی شهرهای کشور زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گیرند و کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

ضرورت پیش‌بینی منابع مالی و برنامه‌ریزی در اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: برای اجرای طرح‌ها در حوزه بهداشت و درمان باید دارای منابع مالی پایدار و برنامه‌ریزی بلند مدت باشیم تا بعد از گذشت دوره‌ای طرح‌ها به صورت نیمه‌کاره رها نشود و مسئولان دیگری که وارد عرصه خدمت می‌شوند این مسیر را بتوانند بدون مشکل خاصی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها سه درصد از اعتبارات عمرانی کشور برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی صرف می‌شد و این میزان جوابگوی نیازها نبود افزود: این در شرایطی بود که هم جمعیت کشور و برخی بیماری‌ها نیز افزایش می‌یافت که انتظار می‌رفت کاری جدی در این عرصه صورت گیرد.

قاضی‌زاده ‌هاشمی بیان داشت: بخش بهداشت و درمان از جمله حوزه‌هایی است که مردم حاضرند به خاطر آنکه بیمارشان سلامتی خود را به دست آورد از مال و جان خود بگذرند.

وی همچنین از مشارکت خیرین و واقفین در عرصه بهداشت و درمان تقدیر کرد و کار آن‌ها را باقیات و صالحات خواند.

کد N883654

وبگردی