آفتاب
ریابکوف:

روسیه از تصمیم خود در خصوص کریمه عقب نشینی نخواهد کرد

روسیه از تصمیم خود در خصوص کریمه عقب نشینی نخواهد کرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت باور به اینکه روسیه تحت فشار تحریم ها از تصمیم خود در خصوص کریمه عقب نشینی خواهد کرد، اشتباه بزرگ سیاست خارجی کشورهای اروپایی و آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: تحریم های روسیه علیه برخی کشورهای غربی بر مبنای اقدام متقابل انجام گرفته و موضع روسیه در این زمینه واضح است، چرا که  این مسکو نبود که به اقدامات محدود کننده اقتصادی مبادرت ورزید و تمام اقدامات روسیه نوعی واکنش و مقابله به مثل به رفتارهای غربی ها بود.

وی با بیان اینکه در صورت لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو، روسیه نیز تحریم های خود را لغو خواهد کرد، تاکید کرد: در این صورت تمام کالاهای تحریم شده به حالت عادی باز خواهد گشت و در این زمینه مسئله نگران کننده ای وجود ندارد.

ریابکوف تاکید کرد: برخی تحریم های اعمال شده علیه مسکو بعد از الحاق کریمه به روسیه تا ابد ادامه خواهد داشت چرا که ما نمی خواهیم موضع خود را در قبال کریمه تغییر دهیم و باور به اینکه تداوم تحریم های تحمیلی منجر به تغییر در سیاست روسیه خواهد شد، یک اشتباه بزرگ در سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آمریکاست.

وی تحریم ها علیه روسیه را غیر قانونی دانست  و گفت: حتی بررسی معیارهای ممکن برای لغو این تحریم ها باعث مشروعیت بخشی به این تحریم ها می شود.

کد N883613

وبگردی