آفتاب

کاخ سفید: تمدید مذاکرات به مدت چند هفته بعید است/کمیته روابط خارجی سنا:مشکلی با ادامه مذاکرات نداریم

کاخ سفید: تمدید مذاکرات به مدت چند هفته بعید است/کمیته روابط خارجی سنا:مشکلی با ادامه مذاکرات نداریم

ایرنا نوشت:

سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که مذاکرات هسته ای در وین هنوز به توافق نهایی منجر نشده و بعید است مذاکرات به مدت چند هفته ادامه یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جاش ارنست با بیان اینکه توافق نهایی هنوز به دست نیامده است، افزود: هنوز موانعی در راه رسیدن به توافق نهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: این حقیقت که ما انتظارات خود از توافق نهایی را به روشنی بیان کرده ایم، تمدید مذاکرات به مدت چند هفته را بعید دانست.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال گفت: درباره نتیجه مذاکرات گمانه زنی نمی کنم.

** کورکر: سنا مشکلی با ادامه مذاکرات ندارد

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا نیز اندکی پس از اظهارات پنجشنبه شب جان کری گفت که از نظر او قانونگذاران آمریکایی با ادامه مذاکرات هسته ای مشکلی ندارند.

وی فزود: قانونگذاران آمریکا پس از حصول توافق این فرصت را دارند که آن را به رای بگذارند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که ما با شتاب حرکت نمی کنیم و درخصوص موضوع های باقیمانده (در مذاکرات) به دنبال راه میان بُر نیستیم.

وزیر خارجه آمریکا ساعتی قبل در وین در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا برای رسیدن به توافق هسته ای شتابی ندارد اما به طور نامحدود نیز پشت میز مذاکرات باقی نخواهد ماند.

مجمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز پنجشنبه در بالکن هتل کوبورگ خطاب به خبرنگارانی که وضعیت مذاکرات را پرسیدند، گفت: تا زمانی که نیاز باشد به مذاکرات ادامه خواهیم داد تا به نتیجه برسیم.

4949

کد N883602

وبگردی