آفتاب
در دیدار رؤسای جمهوری ایران و چین مطرح شد

تأکید بر لزوم افزایش همکاری ایران و چین

تأکید بر لزوم افزایش همکاری ایران و چین

رئیس‌جمهور عصر پنجشنبه در دیدار "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین با اشاره به همکاری‌های گسترده تهران - پکن، تاکید کرد که ایران از گسترش بیش از پیش روابط با چین در همه عرصه‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس در شهر اوفا روسیه انجام شد، گفت: خوشبختانه حرکت پرشتابی در روابط دو کشور در حال شکل‌گیری است و امیدوارم برنامه توسعه همکاری سیاسی دو کشور که در گفت‌وگوی سران در شانگهای پایه‌ریزی گردیده است با همین شتاب به پیش برود و تعاملات دوجانبه که شکل راهبردی دارد در کوتاه‌ترین مدت ممکن به نتیجه برسد.

رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین با اشاره به روابط اقتصادی و بانکی دو کشور، علاقه‌مندی ایران به توسعه ابعاد مختلف این همکاری‌ها را ابراز کرد و افزود: ضرورت دارد به ارگان‌های ذیربط در خصوص نهایی کردن فرصت‌های موجود و تبادل پیش‌نویس‌های مربوطه، دستورات برای اقدام لازم ارائه شود.

روحانی در ادامه از نقش چین در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای قدردانی کرد و همکاری ایران و چین در مذاکرات هسته‌ای را از دیگر ابعاد تعاملات دو کشور دانست و خواهان گسترش این همکاری‌ها شد.

رئیس‌جمهور چین نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به توسعه تهران - پکن ، تصریح کرد: چین علاقه‌مند به توسعه روابط راهبردی با ایران است.

«شی» اظهار کرد: از نقطه نظر ما هم‌اکنون نیز روابط میان دو کشور جنبه راهبردی دارد اما در عین حال این روابط باید بیش از پیش توسعه یابد.

وی همچنین به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: چین علاقه‌مند است این مذاکرات هر چه سریعتر به نتیجه برسد و بر این باوریم که مذاکرات وارد مرحله نهایی شده و همه طرف‌ها خواهان به نتیجه رسیدن این مذاکرات هستند.

رئیس‌جمهور چین با اشاره به توسعه روابط اقتصادی اظهار کرد: دستورات لازم را برای پیگیری و تسریع در همکاری‌ها ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N883570

وبگردی