آفتاب

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به مناسبت روز قدس

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به مناسبت روز قدس

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، از عموم ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس که فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود، دعوت کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

روز قدس روز ایستادگی و مقاومت و روز رسوایی مستکبرین جهان و رژیم غاصبی است که برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ جنایتی فروگذار نبوده و با کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع سعی در پیشبرد خواسته‌های شیطانی خود در منطقه را دارند، روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، روزهِ گره خوردن بازوانِ تنومند امت اسلامی و روز مبارزه همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه‌ها و پیوستن قطره‌ها به اقیانوس جاری انسان‌هاست. روز قدس، روز بازتابِ خشمِ خروشانِ توده‌های ستم‌دیده و طوفانی شدن غیرت‌های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می‌کنند.

رژیم غاصب صهیونیستی سالهاست که به عنوان غدّه‌ای چرکین و سرطانی توسط کشور استعمارگری همچون انگلستان و ایادی آن در منطقه پایه‌گذاری شده و متأسفانه امروز این سرطان بدخیم دامن‌گیر برخی کشورهای عربی منطقه نیز شده است که این مسئله در جنایات خاندان خونریز آل‌سعود علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن کاملاً بارز و مشهود است و این دلیل روشنی از غیراسلامی بودن این کشورها علیرغم ادعاهای پوشالی دولتمردان آنان است.

اما از طرفی ضمیر آگاه و وجدان بیدار ملت‌های مسلمان و حتی ملت‌های آزاده و غیرمسلمان کشورهای مختلف جهان علیه این جنایات وحشیانه سکوت نکرده و این حاکی از حقانیت غیرقابل کتمان مردم مسلمان منطقه برای مردم دنیاست هر چند دولت‌های استکباری و ایادی دست‌نشانده‌شان مصداق بارز آیه شریفه «عم بکم عمی و هم لایعقلون» باشند.

حضرت امام‌خمینی (ره) با بینش و دوراندیشی کم‌نظیر روز قدس را به عنوان کانون وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان به یادگار گذاشته تا مسلمانان جهان از هدف اصلی که همان مبارزه با مستکبرین جهان به جهت برپایی اسلام ناب محمدی است به فراموشی سپرده نشود و همه ظالمین جهان و در راس آن اسرائیل غاصب با فریادهای یکپارچه همه مسلمانان رسوا شوند.

همانگونه امام راحل فرمودند: «روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند و منافقین آنهایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده، آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی‌تفاوت هستند... باید همان‌طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله دان‌ها بریزند»

امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت و گسترش گروه‌های تکفیری سعی دارند علاوه بر نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام؛ مسلمانان را از موضوع اصلی که همان نابودی مستکبرین هست منحرف کرده تا سیاست‌های خصمانه خود را در حاشیه اوضاع پر تنش در منطقه پیش ببرند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با لبیک به فرمان تاریخی امام راحل که خواستار همبستگی بین‌المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان بودند، ضمن اعلام برائت و بیزاری از اقدامات خصمانه‌ای که توسط صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در حال روی دادن است و همچنین اقدامات ظالمانه‌ای که توسط کشور خودفروخته عربستان در کشتار مردم مظلوم یمن که با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل در حال انجام است از همه دانشجویان و ملت غیور ایران برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت به عمل آورده تا با حضور پرشور خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زده و حمایت خود را از مسلمانان مظلوم منطقه اعلام نمایند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران به فضل الهی با حضور گسترده خود نشان خواهند داد که عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها بوده و هیچ‌گونه توافق و معاهده‌ای نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تامین کند و این رژیم غاصب محکوم به نابودی و زوال است.

انتهای پیام

کد N883451

وبگردی