آفتاب

لاوروف: آماده‌ام در هر زمان لازم باشد به همتایانم در وین بپیوندم

لاوروف: آماده‌ام در هر زمان لازم باشد به همتایانم در وین بپیوندم

وزیر خارجه روسیه از وجود امید برای دستیابی به یک توافق در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اینتر فاکس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در اجلاس بریک حضور دارد در مورد توافق هسته‌ای ایران و روند مذاکرات اظهارکرد: هم اکنون برای دستیابی به یک توافق جامع آماده هستیم و در واقع به آن نزدیک شده‌ایم. می توانم بگویم که توافق هسته‌ای با ایران قابل دسترسی است.

لاوروف همچنین گفت که برای دستیابی به یک توافق نهایی با ایران در دور آخر این مذاکرات به جمع وزرای کشورهای 1+5 خواهد پیوست و با آنها دیدار می‌کند.

لاوروف در این باره تاکید کرد: امیدوارم که در نشست بعدی وزرای کشورهای 1+5 به یک توافق نهایی دست یابیم البته این توافق ممکن است هر زمانی رخ دهد و من آماده‌ام تا درهر زمان لازم باشد به همتایان خود در وین بپیوند.

اوادامه داد: امیدوارم که این آخرین نشست وزرای 1+5 برای دستیابی به یک توافق جامع باشد و دو طرف به توافقات لازم دست یابند.

لاوروف گفت: میدانیم که بازگشت به مسایل گذشته تنها رسیدن به توافق را به عقب خواهد انداخت.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ مشکل لاینحلی در مذاکرات باقی نمانده است.

به گزارش ایسنا، ایران و کشورهای 1+5 هم اکنون در وین اتریش تلاش می‌کنند تا 9 ژوئیه به یک توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران دست یابند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن رد اتهام آمریکا و غرب مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای کشورمان کاملا صلح آمیز است.

انتهای پیام

کد N883415

وبگردی