آفتاب
با اشاره به نتایج داخلی و خارجی اعلام شد

تاکید یکپارچه نمایندگان مجلس بر ضرورت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

تاکید یکپارچه نمایندگان مجلس بر ضرورت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی حضور مردم شریف کشور و جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس را سرنوشت ساز دانست.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس سرنوشت ساز است

کمال الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل با بیان این‌که «دنیا پر از تباهی است؛ نه به خاطر وجود آدم‌های بد، بلکه بخاطر سکوت آدم‌های خوب» افزود: از ملت رشید ایران و از تمامی انسان‌های آزاده و دارای فطرت انسانی پاک در کشور جمهوری ایران اسلامی و در هر کجای دنیا می خواهم فریادگر تظلم‌خواهی قدسیان و فلسطیان باشند.

وی افزود: مردم شریف مسلمان دنیا با حضور در راهپیمای روز قدس، جایگاه مسلمانان آزادیخواه و ایرانیان را در عالم ارتقا دهند و خارچشم دنیای استکبار و صهیونیست‌ها باشند.

وی با بیان این‌که «توافق عزت‌خواه دولت با غرب، حقانیت منادی صلح و آزادی بودن ایرانیان را به ثبوت می‌رساند»، تصریح کرد: بی‌تردید با افزایش ثروت ملی ناشی از رفع محدردیت بین‌المللی و مراودات ایران و دنیا شاهد ترقی ایران و پیشرفت همه آحاد ایرانی خواهیم بود.

مردم مظلوم فلسطین تنها نیستید

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس سبب همبستگی و مقاومت ملت‌های مسلمان در مقابل رژیم طاغوت صهیونیستی می‌شود.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، افزود: از آخرین جمعه‌ای که توسط امام(ره) در سال های 58 به عنوان روز قدس اعلام شد؛ تاکنون این روز سال به سال رونق بیشتری در میان ملت‌های مسلمان پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده رژیم صهیونیستی در موقعیت ضعف قرار گیرد و امیدواری برای پیروزی در بین ملت مسلمان و مردم فلسطین ایجاد شود از این رو همه این‌ها نوید می‌دهد که حضور مردم در راهپیمایی‌ها، مبارزه و مقاومت ملت مسلمان به خصوص فلسطینی‌ها منجر به سقوط و از بین رفتن رژیم اسرائیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران فارغ از بحث مذاکرات امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شور و علاقه فراوان از تمام قشرهای مختلف در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند تا حمایت و پشتیبانی از مردم مستضعف فلسطین را به جهانیان نشان دهند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین پیام روز قدس این است که همبستگی و مقاومت ملت مسلمان ایران سبب امیدواری برای پیروزی در مبارزه با دشمنان اسلام می‌شود. این پیام را به مردم فلسطین می‌رساند که هیچوقت تنها نیستند؛ چراکه همه مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی طبق فرمایشات امام(ره) هر سال حمایت و پشتیبانی خود را از مردم فلسطین نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این پشتیبانی‌ها و همبستگی ها سبب شود که مبارزات مردم فلسطین و مسلمان به نتیجه برسد و از طرفی دیگر باعث از بین رفتن رژیم اشغالگر صهیونیستی شود.

بر مبنای اصولی و اسلامی درباره قدس پافشاری خواهیم کرد

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: بر مبنای اصولی و اسلامی درباره قدس پافشاری خواهیم کرد.

ایرج عبدی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با اذعان به این‌که «مذاکرات شبهاتی برای دوستان و مخالفین ایران ایجاد کرده که حل و فصل بحث انرژی هسته‎ای باعث می‎شود که ایران از دیدگاه ظلم‎ستیزی خود در جهان کوتاه بیاید»، اظهار کرد: این‎گونه نیست با توجه به همه فشارها و کارشکنی‎های استکبار، روز قدس یکپارچه با وحدت کلمه راه را پیش می‎بریم و همچنان بر مبنای اصولی و اسلامی خود در رابطه با قدس پافشاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیام واضح ما به رژیم غاصب اسرائیل این است که تا زمانی که حقوق مردم مظلوم فلسطین را برنگرداند حتماً از رژیم جعلی انزجار خواهیم داشت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران علی‎رغم همه فشارها و فریب‎های دشمنان در منطقه همچنان با مردم مظلوم فلسطین است، چه در شرایط سخت اقتصادی و منطقه‎ای و یا رونق منطقه‎ای باشد همچنان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‎کند.

روز قدس، روز فریاد علیه ظلم است

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «روز قدس، روز فریاد علیه ظلم است»، گفت: این فریاد اعتراض به رژیم صهیونیستی، حکام ظالم، گروهک‌های تروریستی و تمام کسانی است که به مردم ظلم می‌کنند.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، با اشاره به اهمیت برگزاری با شکوه روز قدس اظهارکرد: حضور در راهپیمایی روز قدس به نشانه ابراز همدردی با مظلومان و اعلام انزجار از ظلم صهیونیست‌ها و تمام حکام مستبد است.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به روحیه استکبارستیزی مردم، فارغ از نتیجه مذاکرات، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی نشانه مخالفت با سیاست‌های ظالمانه کشورهای استکبار به‌ویژه ظلم آن‌ها علیه مسلمانان خاورمیانه است.

وی برگزاری روز قدس و حمایت از مستضعفان را از اهداف جمهوری اسلامی عنوان‌کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس موجب حمایت از مردم مظلوم و مستضعف و همدردی و همگرایی با آن‌هاست.روز قدس، روز اعلام انزجار از اقدامات ظالمانه حکام برخی از کشورهای اسلامی است که علیه منافع مردم خود و کشورهای همجوار اقدام می‌کنند. انسجام و یکپارچگی در راهپیمایی روز قدس چهره این حکام را در مجامع بین‌المللی آشکار خواهد ساخت تا در نهایت با این فشار اجتماعی از اقدامات خود پشیمان شوند.

مردم به استکبار جهانی اخطار دهند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اخطار جدی برای استکبار جهانی که همواره به دنبال تفرقه‌افکنی است، خواهد بود.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی اظهار کرد: روز جهانی قدس به منظور حمایت از مسلمانان و پکپارچگی آنان تحت عنوان قدس نامگذاری شده و با توجه به این‌که انقلاب اسلامی همواره حامی مظلومان بوده است هرساله بهترین راهپیمایی جهت حمایت از مظلومان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه گفت: بیداری اسلامی، جنگ‌های منطقه‌ای، فرقه‌ای و فشارها و تشنج‌هایی که در منطقه وجود دارد، راهپیمایی امسال را نسبت به سال‌های قبل حساس‌تر کرده است.

وی به جنگ یمن اشاره کرد و افزود: متاسفانه حمله‌ای که به یمن صورت گرفت، عملا با هدف سرکوبی مسلمانان انجام شده و فجایع بسیاری را در این کشور رقم زده است. واقعه یمن باعث می‌شود که امسال شفاف‌تر از همیشه حمایت خود را از مسلمانان اعلام کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «نکته مهم در این عرصه حمایت از کل مسلمانان و مقاومت آن‌هاست»، حضور مردم را اخطار جدی برای اسکتبار جهانی و سران منطقه دانست که صرفا به دنبال تفرقه‌افکنی و آشوب‌پراکنی هستند.

وی افزود: حضور مردم نشانه‌ای جز وحدت مسلمانان با یکدیگر ندارد و اثبات خواهد کرد که جنگ بین شیعه و سنی تنها ساخته دست استکبار است که با اتحاد مسلمانان خاتمه خواهد یافت.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر کشور در شرایط حساسی قرار دارد و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس علاوه بر حمایت از مسلمانان، حمایت داخلی را نیز به همراه دارد»؛ در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: با توجه به این‌که در روزهای پایانی مذاکرات هستیم، حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس در چنین شرایط حساسی باعث می‌شود که تیم مذاکره‌کننده با عزت در جهت منافع کشور قدم بردارد.

صلاحی تاکید کرد: حضور مردم در این شرایط پیام حمایت و مقاومت در برابر خواسته‌های غیرمنطقی 1+5 را منعکس خواهد کرد و امید است که با حمایتی که پشتوانه‌ قوی برای تیم مذاکره کننده محسوب می‌شود، مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

مدعیان حقوق بشردر مقابل جنایات اسرائیل ساکت هستند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس حاشیه امن صهیونیست‌ها را ازبین می‌برد.

محمد جواد کولیوند درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، گفت: امروز گروه‌های تکفیری و داعش با جنایات دلخراش به دنبال ایجاد حاشیه‌های امن برای صهیونیست‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس این حاشیه‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس بیانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر رژیم غاصب اسرائیل است؛ چراکه با محکوم کردن این جنایات بارقه امید را در مردم مظلوم فلسطین زنده نگه می‌دارد.

نماینده مردم کرج روز جهانی قدس را روز وحدت مسلمانان برای حراست از ارزش‌های دینی اسلام و دفاع از مظلومان جهان، عنوان کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به فرموده امام راحل هدیه به مردم مظلوم فلسطین است.

وی یادآورشد: در این روز آزادیخواهان جهان با معرفی حق و باطل چشمان جهانیان را به روی حقیقت باز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه در ماه مبارک رمضان از بی‌شرمانه‌ترین اقدامات غیرانسانی است که تنها از رژیم‌هایی بی‌هویت چون اسرائیل بر می‌آید.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: سال‌های زیادی از نامگذاری این روز توسط امام راحل می‌گذرد و مردم ایران اسلامی باید با پاسداشت این روز به یادگار مانده از امام خمینی(ره) همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کنند.

وی در پایان گفت: حقوق مردم فلسطین توسط اسراییل نقض می‌شود و مدعیان حقوق بشر در برابر این اقدامات بی‌شرمانه رژیم غاصب سکوت می‌کنند.

ستیز ما، عاشورایی و تحمل‌مان رمضانی است

یک نماینده دیگر مجلس هم پیام روز جهانی قدس را پیام مقاومت و مبارزه با هوای نفس و شیطان خواند و گفت: ماهیت این انقلاب و نظام، ماهیت اقتصادی و مادی محض نیست بلکه مبتنی بر یک معنویت برخواسته از یک ملت پیشرفته و عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز است که از عاشورا نشأت گرفته و در رمضان شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام دخیل ‌عباس‌زارع ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه یزد، با بیان این‌که «کل نظام ما مبتنی بر مردم و حرکت مردم بوده و خواست نظام همان خواست مردم است»، گفت: روز قدس، روز مانور سراسری اجتماعی ایران علیه استکبار و ظلم و بی‌عدالتی جهانی به وی‍ژه علیه غصب قدس و فلسطین اشغالی است.

وی پیام اصلی این روز را حرکت مردم خواند و گفت: موجودیت دولتمردان در نظام جمهوری اسلامی وابسته به خواست و اراده مردم است به طوری که بدون اراده‌ مردم و منهای اراد‌ه‌ آنها نمی‌توانند، تصمیم بگیرند و تصمیم نیز نمی‌گیرند.

وی مهمترین پیام روز جهانی قدس را این دانست که «مردم ایران چند فرقه و چند دسته نیستند، بلکه همه آن‌ها متفق بر عدالت‌خواهی، ظلم‌ ستیز و استکبار ستیز هستند و هرگز زیر بار تحمیل‌های وحشتناکی که دشمن برای انحراف نظام و آرمان‌های نظام مقدس ما بوجود می‌آورد، نمی‌روند.»

وی افزود: روز جهانی قدس یک پیام دیگر هم دارد و آن این است که مردم یکپارچه و یک‌دست، پشت سر رهبری و در حمایت از دولت، مسیر عدالت را می‌پیمایند و هرگز زیر بار توافق بد نخواهند رفت.

این نماینده مجلس گفت: ماهیت این انقلاب و نظام، ماهیت اقتصادی و مادی محض نیست؛ بلکه مبتنی بر یک معنویت برخواسته از یک ملت پیشرفته و عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز است که از عاشورا نشأت گرفته و در رمضان شکل می‌گیرد و مردم را در مقابله با طاغوت، کار آزموده می‌کند و به همین خاطر نیز ستیز ما، عاشورایی و تحمل‌مان رمضانی است. این دو، زیرساخت هویت این ملت و این امت را شکل می‌دهد و دو مکتبی است که در ستیز کردن و تحمل رنج‌ها و سختی‌ها و تحمیل‌ها، این ملت را کارآزموده و مقاوم می‌کنند.

وی با بیان این‌که «روز قدس پیام مردم روزه‌داری است که این پیام مقاومت و مبارزه با هوای نفس و شیطان را در پهنه خیابان‌های این کشور فریاد خواهد زد» افزود: هر جا مردم آزاده‌ای وجود داشته باشد این حرکت را انجام خواهد داد، اظهار کرد: دنیا از حرکت شیطانی آمریکا و صهیونیست، متنفر است و مستضعفین و فرهیختگان و بشردوستان، این را در جای‌جای کشورهای دنیا ندا خواهند کرد و در سراسر دنیا تنفر عمومی خود را علیه حرکت زشت و پلید صهیونیست و زیاد‌خواهی‌های استکبار در این روز به نمایش می‌گذارند.

راهپیمایی روز قدس هیچ وقت از رونق نخواهد افتاد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش‌ از نیم قرن است که رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین تجاوز کرده است و هر روز علاوه بر ویران کردن شهرها و باغ‌های فلسطینی‌ها کشتارهای عظیمی را نیز در این کشور به راه انداخته‌اند ولی متاسفانه تمام مجامع بین‌المللی حتی سازمان ملل نیز چشم‌ها و گوش‌های خود را نسبت به این موضوع بسته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به این‌که «پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند اگر مسلمانی صدای فریاد مسلمان دیگری را بشنود که مسلمانان را به یاری می‌طلبد و او را اجابت نکند مسلمان نیست»، افزود: با توجه به این حدیث علاوه بر این‌که وظیفه انسانی حکم به فریادرسی مردم فلسطین می‌کند، وظیفه دینی ما نیز این امر را تصدیق کرده است و باید به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: پیام مردم ایران برای مستضعفان فلسطینی در روز قدس این است که اگر ما نمی‌توانیم به فلسطین بیاییم و دوش به دوش شما در مقابل این رژیم غاصب مبارزه کنیم از ایران فریاد شما را به گوش جهانیان می‌رسانیم و نشان می‌دهیم که چه فاجعه‌ای در فلسطین به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: مبنای روز قدس را امام راحل بنا کرد و هدف از این کار را حمایت از مستضعفان جهان دانست و راهپیمایی روز قدس هیچ وقت از رونق نخواهد افتاد بلکه سال به سال پر رنگ‌تر و با شکوه‌تر برگزار خواهد شد و مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند هیچ تاثیری را در راهپیمایی این روز بگذارد.

حسینی گفت: راهپیمایی روز قدس علاوه بر حمایت از مردم فلسطین یک نماد پشتیبانی از نظام محسوب می‌شود و حضور هرچه بیشتر مردم در صحنه راهپیمایی امسال این پیام را برای جهانیان به همراه دارد که مردم ایران از حق خود کناره‌گیری نخواهند کرد و این دولت‌های غربی هستند که باید از زورگویی و زیاده‌خواهی خود دست بردارند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس باعث دلگرمی نمایندگان ملت بر روی میز مذاکرات می‌شود و باعث می‌گردد که تیم مذاکره کننده با دلگرمی بیشتر و شجاعانه‌تر مذاکرات را ادامه بدهند تا بتوانند حق مسلم ملت ایران را به دست آورند.

گوشزد کردن هم‌پیمانی مسلمانان، پیام راهپیمایی روز قدس

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی روز قدس پیام استکبارستیزی و هم‌پیمانی میان مسلمانان را به جهانیان و به ویژه صهیونیسم گوشزد می‌کند.

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت روز قدس و برپایی راهپیمایی در این روز، اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس نشان‌دهنده وحدت مسلمین در برابر استکبار است.

وی استقامت معنوی را فلسفه روز قدس دانست و افزود: راهپیمایی روز قدس پیام استکبارستیزی و هم‌پیمانی میان مسلمانان را به جهانیان و به ویژه صهیونیسم گوشزد می‌کند.

عزیزی با اشاره به این‌که «بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و متعلق به همه مسلمانان جهان است» افزود: راهپیمایی در این روز به مردم فلسطین نشان می‌دهد که آن‌ها تنها نیستند و ملت ایران هم‌دوش فلسطین و مدافع آن‌ها است.

وی مجلس با اشاره به رو به اتمام بودن مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار کرد: پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به استکبار این است که ملت ایران در مقابل تحریم، فشار اقتصادی و هرگونه ناملایمات و تهاجمات ایستادگی و مقاومت می‌کند و ذلت را نمی‌پذیرد.

این نماینده مجلس در پایان حضور حماسی، پرشور و دشمن‌شکن مردم بویژه مردم شهرستان اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در راهپیمایی روز قدس را خواستار شد.

حضور مردم قوت قلب تیم مذاکره کننده خواهد بود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به معنی حمایت از تیم مذاکره کننده و موجب قوت قلب آنان می‌شود.

احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان، با تاکید بر این‌که «مردم باید مانند سال‌های گذشته امسال نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند»، اظهار کرد: امسال نیز با حضور خود ثابت می‌کنیم که ما پای حرف‌مان می‌ایستیم و از عزت و استقلال کشورمان دفاع می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «حضور یکپارچه مردم پیام وحدت مسلمانان را به دنیا می‌رساند» ، خاطرنشان کرد: شرکت شیعه و سنی در راهپیمایی روز قدس وحدت در ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد و ایران را به عنوان نمادی از کشور وحدت‌آفرین معرفی می‌کند، آنهم در شرایطی که عربستان سعودی و دشمنان، داعش را بلای جان مسلمانان کردند و در منطقه افراطی‌گری به راه انداختند.

وی اظهار کرد: چه به توافق برسیم و چه به توافق نرسیم این موضوع تاثیری در حمایت ما از مردم فلسطین نخواهد داشت؛ زیرا حمایت ما به معنی حمایت از مقاومت در برابر یک رژیم جعلی است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس یادآور شد: راهپیمایی روز قدس پیمانی مجدد با ولایت فقیه و امر امام(ره) است، همچنین پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری نیز به شمار می‌رود.

وی حضور مردم در راهپیمایی را موجب دلگرمی مردم فلسطین دانست و افزود: با حضور خود به تمام جهان ثابت می کنیم که ازمردمان مظلوم به ویژه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.

نتیجه مذاکرات تأثیری در حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ندارد

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نتیجه مذاکرات هسته‌ای ارتباطی به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ندارد.

غلامرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای و روز قدس دو مقوله جدا از هم هستند که نتیجه این مذاکرات تأثیری در حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس ندارد، البته این امکان وجود دارد که در صورت توافق عزتمندانه مردم با شور و شوق بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که «روز قدس ابتکار و یادگار امام خمینی(ره) است»، گفت: دشمنان اسلام در طول سال برای تضعیف و ضربه زدن به مسلمانان نقشه کشیده و توطئه می‌چینند که روز قدس فرصت مناسبی برای سرکوب آنان است.

وی حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس را نشان از علاقه آنان به امام خمینی (ره) و پایبندی به آرمان های دین اسلام دانست و افزود: حضور پرشور مسلمانان در این راهپیمایی باعث ایجاد حس دلسردی و دلهره بین دشمنان می‌شود و همچنین ترس از شکست خوردن بیش از پیش پیکرشان را خواهد لرزاند.

نوری در پاسخ به این سوال که حضور مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس چه پیامی به مردم فلسطین دارد؟ تأکید کرد: حضور مردم در این راهپیمایی باعث دلگرمی و قوت قلب مردم فلسطین می‌شود و آنان با انرژی مضاعفی در مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستند.

روز قدس باعث ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌شود

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان این‌که «راهپیمایی پرشور روز قدس لرزه بر پیکر استکبار می‌اندازد»، گفت: شاخص اصلی انقلاب اسلامی ما استکبارستیزی است.

غلامحسین شیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اعلام روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نشان دهنده تیزبینی امام راحل است؛ چراکه روز قدس باعث ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌شود.

وی افزود: این‌که اشغال کشور فلسطین از یاد نرود، مسئله مهمی است و اکنون در سایه همین روز قدس، فلسطین مسئله روز دنیای اسلام است و همه ساله در این روز ملت ایران همزمان با مردم دیگر کشورهای مسلمان جهان در بیش از 300 شهر و حتی روستاهای کشور در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

وی آزادی فلسطین از دست اشغالگران را از آرمان های امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: مطمئنأ تا فتح آخرین سنگرهای دشمن، مردم فلسطین و دیگر مسلمانان جهان با اشغالگران می‌جنگند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس چه پیامی به مردم فلسطین دارد؟ عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دلگرمی برای مردم فلسطین است و باعث می‌شود آنان با انرژی بیشتری مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند، همچنین کل دنیا می‌فهمد که ظلم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین از یاد نرفته است.

وی به وجه دوم حضور پر رنگ مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: با حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس مستکبران می‌فهمند که دنیا هم قانون دارد و نمی‌شود هر جوری که دل‌شان بخواهد ظلم کرده و سرزمینی را ویران کنند. خاورمیانه در معرض تهدید تکفیری‌ها و آل سعود قرار دارد و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال پاسخی برای آنان هم هست.

وی ایستادگی مردم فلسطین را دو تجربه و الگوی ارزشمند برای دیگر کشورهای اسلامی دانست و گفت: کشورهای اسلامی که زیر ظلم هستند می‌توانند از این حرکت‌های رهایی‌بخش برای تحقق آرمان‌های‌شان الگو بگیرند.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات تنها بخشی از آرمان‌های ملت ماست و از این رو نتایج مذاکرات هسته‌ای نقشی بر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ندارد.

قدس شریف آرمان همه مسلمانان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسلمانان سرزمین اشتغالی و فلسطین تنها نیستند و از یک حمایت قوی و موثر مسلمانان برخوردارند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: روز قدس متعلق به یک کشور، دولت و مردم یک سرزمین نیست؛ بلکه روز همه مسلمین است و همه ملت‎های اسلامی در سراسر دنیا و همه موحدین ادیان توحیدی در جهت آزادی قدس شریف از دست صهیونیست غاصب بی‎وطن تلاش می‌کنند. روز قدس یادآور روز وحدت مسلمانان و موحدان جهت آزادی قدس شریف و یادآوری ادیان توحیدی است و همه آن‌هایی که آرمان الهی و انسانی دارند در روز قدس با حضور در خیابان‎ها و در تجملات به منظور آزادی قدس شریف شرکت می‌کنند.

وی افزود: پیام روز قدس به اسرائیل غاصب این است که موحدان و صاحبان اصلی قدس شریف هیچ‎گاه اجازه نخواهند داد این مکان شریف در غصب بماند و قطعاً موحدان آن را پس خواهند گرفت. مسلمانان سرزمین اشغال و فلسطین تنها نیستند و از یک حمایت قوی و پشتیبانی موثر از سوی مسلمانان برخوردارند؛ چراکه قدس آرمان همه مسلمانان است.

مذاکرات هسته‎ای هیچ تاثیری بر روند حمایت مردم ایران از فلسطین ندارد

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: مذاکرات هسته‎ای هیچ تاثیری بر روند حمایت مردم ایران از فلسطین ندارد.

علی کائیدی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، افزود: بحث روز قدس موضوعی جدا از مساله هسته‎ای ایران است، آمریکا در مذاکرات از طریق آژانس به وجود امکانات صلح‎آمیز هسته‎ای ما پی برد و به آن‌ها ثابت کردیم که دنبال انرژی هسته‎ای صلح‎آمیز هستیم.

وی با بیان این‌که «روز قدس جزء آرمان‎های امام خمینی(ره) و شعار اصلی نظام ماست»، تصریح کرد: مساله هسته‎ای باعث نمی‎شود که ما روز قدس و فلسطین را فراموش کنیم؛ چراکه یکی از آرمان‎های ملت‎های مسلمان جهان محسوب می‎شود.

وی تاکید کرد: فلسطین سرزمین انبیاء الهی بوده و مذاکرات هسته‎ای هیچ تاثیری در مرام و عقیده نظام نخواهد داشت و ملت ایران همزمان با سایر ملت‎های مسلمان جهان با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «ما همه سرباز توایم خامنه‎ای گوش به فرمان توایم خامنه‎ای» به میدان خواهند آمد و یک همایش فراملی را برگزار خواهند کرد.

کائیدی گفت: رژیم غاصب سرزمین‎های اشغالی را باید ترک کند و آن را به صاحبان اصلی خود پس دهد. حمایت مردم ایران به سان حمایت عمار یاسر در صفین است و چه مذاکرات پیروز شود و چه شکست بخورد با علی زمان خواهیم بود و مردم فلسطین بدانند که روند مذاکرات هیچ تاثیری بر حمایت از آن‌ها ندارد و ما همچنان در شکست و پیروزی مردم غزه و فلسطین شریک و غمخوار آن‌ها هستیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس یادآور شد: مردم فلسطین نگران مذاکرات هسته‎ای ایران نباشند؛ چراکه آمریکا به این مذاکرات نیاز دارد و آن‌ها بدانند رهبر و ملت ما بر سر آرمان‎های نظام که یکی از این آرمان‎ها مساله فلسطین است، محکم و استوار ایستاده‎اند.

انتهای پیام

کد N883388

وبگردی