آفتاب

تعداد پناهندگان سوری از مرز چهار میلیون تن گذشت

تعداد پناهندگان سوری از مرز چهار میلیون تن گذشت

کمیساریای عالی امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل امروز (پنج شنبه) اعلام کرد تعداد پناهندگان سوریه از مرز چهار میلیون تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، کمیساریای عالی پناهندگان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال بحران داخلی سوریه که از سال 2011 آغاز شد تعداد پناهندگان این کشور به کشورهای همسایه با افزایش یک میلیونی در 10 ماه اخیر از مرز چهار میلیون تن گذشت.

آنتونیو گوترس، کمیسیونر عالی پناهندگان سوریه نیز اعلام کرد، این تعداد بزرگترین گروه پناهندگان از یک نسل در جریان یک درگیری است.

وی افزود: در حالیکه این پناهندگان به حمایت جهانی نیاز دارند اما این گروه در حال حاضر شرایط بسیار بدی دارند و در فقر رو به گسترش به سر می‌برند.

بخش بزرگی از پناهندگان سوری در کشورهای همسایه اقامت دارند و تعداد آنان درحال حاضر چهار میلیون و 13 هزار تن رسیده است. ترکیه اخیرا اعلام کرد نزدیک به نیمی از این تعداد (8 / 1 میلیون سوری) در این کشور اقامت دارند.

کمیساریای عالی پناهندگان سوریه پیش بینی کرد تعداد این پناهندگان تا پایان سال جاری میلادی به 27 / 4 میلیون تن برسد.

طبق بیانیه این کمیساریا نزدیک به 86 درصد از 630 هزار پناهنده سوری که در اردن زندگی می‌کنند با درآمد روزانه 2 / 3 دلار زیر خط فقر هستند و بیش از نیمی از پناهندگان سوری مقیم لبنان (در حدود 173 / 1 میلیون سوری) نیز در اقامتگاه‌هایی زندگی میکنند که در شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.

انتهای پیام

کد N883276

وبگردی