آفتاب

اعلام آتش بس موقت از سوی شورشیان فارک

اعلام آتش بس موقت از سوی شورشیان فارک

قدرتمندترین گروه شورشی کلمبیا در پی نقض آخرین آتش بس در ماه مه به منظور تضمین روند مذاکرات صلح با دولت آتش بس یک جانبه جدیدی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، گروه شورشی فارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این آتش بس از 20 ژوئیه آغاز خواهد شد و یک ماه به طول خواهد انجامید.

ایوان مارکز، سرکرده این گروه در این بیانیه اعلام کرده: با این اقدام ما در پی ایجاد شرایطی برای حرکت در جهت آتشی بسی دو جانبه و پایدار هستیم.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در واکنش به این اقدام گروه فارک ضمن احترام به این حرکت هشدار داد که این اقدام کافی نیست.

وی در این باره گفت: اگر این آتش بس با تعهداتی در موضوعاتی چون عدالت و یک آتش بس پایدار ادامه یابد می‌توان گفت که پیشرفتی حاصل شده است.

آتش بس یک جانبه پیشین گروه فارک که در ماه دسامبر برقرار شده بود واکنش مثبت دولت و توقف بمباران هوایی آن را در پی داشت. اما پس از حمله نیروهای فارک به نیروهای دولتی و قتل 10 سرباز دولت نیز بمباران هوایی خود را از سر گرفت.

اعلام آتش بس یک جانبه از سوی گروه فارک تنها چند روز پس از هشدار نماینده دولت در مذاکرات صلح مبنی بر روند کند مذاکرات مطرح شد.

انتهای پیام

کد N883248

وبگردی