آفتاب

پاسخگویی وزرای علوم و اقتصاد در کمیسیون‌های آموزش و اقتصادی

پاسخگویی وزرای علوم و اقتصاد در کمیسیون‌های آموزش و اقتصادی

وزیر علوم تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سوال سه تن از نمایندگان مجلس در جلسه هفته آینده کمیسوین آموزش حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری ضمن میزبانی از وزیر علوم جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان ، با حضور وزیر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکترا درسال تحصیلی جدید را بررسی می‌کند.

اعضای این کمیسیون همچنین جلسه هم اندیشی با وزیر علوم به اتفاق معاونین این وزارتخانه به منظور اجرایی نمودن بیانات و منویات مقام معظم رهبری در دیدار بااساتید دانشگاههای کشور را برگزار می‌کنند.

بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین بررسی طرح صندوق ذخیره دانشگاهیان وزارت‌خانه‌های متولی آموزش عالی در دستور کار اعضای کمیسیون آموزش قرار دارد.

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز جهت بحث و بررسی پیرامون مسائل ومشکلات شرکت پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری میزان، میزبان پورمحمدی وزیر دادگستری است.

این کمیسیون همچنین جمع بندی نهایی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در جلسه هفته آینده خود انجام می‌دهد.

بررسی لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و ادامه بررسی پیرامون مسائل و مشکلات بیمه‌های اجتماعی در دستور کار اعضای کمیسوین اجتماعی قرار دارد.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه هفته آینده از اتحادیه امکان بازدید خواهند کرد.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز جهت پاسخگویی به سوالات 13 تن از نمایندگان مجلس میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

اعضای این کمیسیون همچنین به ادامه بررسی طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور و ماده 39 آن و لایحه قانون مالیاتیهای مستقیم می پردازند.

جلسه هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور نیز در کمیسیون اقتصادی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

کد N883241

وبگردی