آفتاب
پایگاه تحلیلی کوارتز:

آمریکا مجبور به تغییر رویکرد در مذاکرات هسته‌ای با ایران شد

آمریکا مجبور به تغییر رویکرد در مذاکرات هسته‌ای با ایران شد

منتقدان بر این باورند که ایران در مذاکرات ۲ سال اخیر امتیازات بیشماری را گرفته و امتیازات کمی را داده است. لذا آمریکا به ویژه در شرایط حساس کنونی مجبور شد تا رویکرد خود را در قبال ایران تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه تحلیلی کوارتز، منتقدان بر این باورند که ایران در مذاکرات ۲ سال اخیر امتیازات بیشماری را گرفته و در مقابل امتیازات کمی را داده است. این امر به وضوح نشان می دهد که آمریکا به ویژه در شرایط حساس کنونی و در مذاکرات پایانی با ایران، مجبور شد تا رویکرد خود را تغییر دهد.

این پایگاه خبری در این باره می نویسد: کشورهای ۱+۵ حدود دو هفته است که برای مذاکره با ایران و رسیدن به توافق هسته ای با این کشور در وین به سر می برند. به نظر می رسد تهران درخواست هایی مانند لغو تحریم های موشکی را نیز مطرح می کند؛ زیرا به این تیجه رسیده است که تنها با مقاوت و پافشاری است که می تواند به موفقیت دست یابد.

این پایگاه تحلیلی سخنان تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را شاهدی بر ادعای خود می داند: تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرده است که برای دستیابی به توافق خوب تا ابد زمان داشته و حاضر است به مذاکره ادامه دهد. لذا آمریکا چاره ای جز تغییر رویکرد خود نداشته و مجبور است تا به جای مذاکره تا ضرب الاجل مشخص، بر مبنای تداوم مذاکره تا حصول توافق هسته ای ادامه دهد.

به نوشته این پایگاه خبری، آمریکا چنین تغییری را در برابر موضع اتخاذی ایرانی ها به کار برده است.

در نتیجه گیری این پایگاه درباره اتخاذ چنین راهبردهایی توسط مذاکره کنندگان ایرانی آمده است: ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، آمریکا را متهم می کند و با اختلافات موجود در اروپا ممکن است در نهایت لغو تحریم های ضد ایرانی برای این کشور حاصل شود.

کد N883212

وبگردی