آفتاب

دیدارهای جداگانه رئیس جمهوری چین با مقامات هند و روسیه

دیدارهای جداگانه رئیس جمهوری چین با مقامات هند و روسیه

رئیس جمهور چین در حاشیه نشست سران کشورهای بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای با همتای روسی خود و نخست وزیر هند به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در دیدار روز چهارشنبه خود با نارندرا مودی، نخست وزیر هند بر ضرورت‌ افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

شی جین پینگ در این دیدار ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده در دیدار پیشین مقامات دو کشور خاطرنشان کرد: این دیدار نشانه‌ای مثبت برای مردم هند و چین و جامعه جهانی است که این دو کشور بزرگ در حال توسعه برای پیشرفت‌های مشترک متعهد به همکاری شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات دو جانبه، توافقاتی که در دیدارهای قبلی در حوزه‌هایی چون مبادلات اولیه، خطوط راه آهن، پارک‌های صنعتی و شهرهای هوشمند حاصل شد، اکنون به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

رئیس جمهوری چین در ادامه اظهاراتش از دو کشور خواست تا برای پیشرفت در روابط دو جانبه و گشایش چشم‌اندازهای جدید در همکاری‌های سودمند به اقدامات مشترک خود ادامه دهند.

شی جین پینگ برای افزایش این همکاری‌ها به ضرورت ارتباطات در سطح بالا، تقویت استراتژی‌های چند سطحی ارتباطاتی و تکمیل مطالعات عملیاتی در پروژه‌های بزرگ تاکید کرد.

شی جین پینگ در ادامه با اشاره به نقش حمایتگرانه و سازنده هند و چین در مکانیسم گروه بریکس از دو کشور خواست تا برای افزایش نقش سازنده و مثبت کشورهای بریکس در صلح و توسعه جهانی، همکاری نزدیک‌، جامع‌تر و قوی‌تری را داشته باشند.

رئیس جمهوری چین همچنین در دیدار جداگانه‌ای با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود در شهر اوفای روسیه بر ضرورت تداوم همکاری‌های استراتژیک دو کشور در سازما‌ن همکاری شانگ‌های تاکید کرد.

رئیس جمهوری چین در ادامه نیز با اشاره به دیدار مقامات دو کشور در ماه مه و توافق‌های حاصل شده در آن دیدار عنوان کرد، این توافق‌ها اکنون با پیگیری دو کشور به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

پوتین نیز در پاسخ به اظهارات همتای چینی‌اش به تعمیق روابط و همکاری‌های دو کشور اشاره و تاکید کرد، مسکو و پکن باید همکاری‌های خود را در چارچوب سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس افزایش داده تا بتوانند این دو بلوک را برای ایفای نقش کلیدی در مواجه با مسائل و نگرانی‌های مشترک توانمند کنند.

انتهای پیام

کد N883186

وبگردی