آفتاب

اف بی آی: بیش از 200 آمریکایی به داعش پیوسته یا قصد پیوستن داشته است

اف بی آی: بیش از 200 آمریکایی به داعش پیوسته یا قصد پیوستن داشته است

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) تاکید کرد: بیش از 200 آمریکایی به سوریه سفر و یا تلاش کرده تا به این کشور رفته و به تروریست‌های داعش بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، جیمز کومی، رئیس اف بی آی در نشست کمیته اطلاعات سنا به قانونگذاران گفت: ما به شناسایی افرادی که قصد دارند به شبه نظامیان خارجی بپیوندند و همچنین افراط گرایانی که قصد دارند اقدامات تروریستی در داخل آمریکا انجام دهند ادامه می‌دهیم.

تروریست شدن آمریکایی‌ها توسط داعش یکی از نگرانی‌های اصلی اف بی آی محسوب می‌شود و جیمز کومی اوایل روز چهارشنبه از شرکت‌های ارتباطی خواست تا به مقامات اجرای قانون اجازه دسترسی به داده‌ها و اطلاعاتشان را بدهند تا به مبارزه با این تهدید کمک کنند.

در همین حال اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کمیته خدمات مسلحانه سنا عنوان داشت: پنتاگون تنها 60 مخالف سوری را در مبارزه علیه تروریست‌های داعش آموزش داده است تعدادی که به شدت نسبت به آنچه که امیدوار بودند در این مدت آموزش دهند کمتر است.

این تعداد به شدت از تعداد سربازانی که پنتاگون در سال 2014 میلادی اعلام کرده بود قصد آموزش آنها را دارد کمتر است.

پنتاگون در ابتدا پیشنهاد کرده بودکه براساس برنامه آموزشی که دارد هر ساله پنج هزار سرباز را در یک دوره سه ساله آموزش خواهد داد.

انتهای پیام

کد N883145

وبگردی