آفتاب

افزایش همکاری‌های برزیل و روسیه در حوزه‌های هسته‌ای و انرژی

افزایش همکاری‌های برزیل و روسیه در حوزه‌های هسته‌ای و انرژی

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با همتای برزیلی خود ضمن درخواست استفاده از پول این کشور برای مبادلات دو جانبه، پیشنهاداتی را در زمینه همکاری‌های مشترک در خصوص تکنولوژی‌های پیشرفته، صنعت فضانوردی و پروژه‌های هوانوردی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با دیلما روسف، همتای برزیلی خود در حاشیه نشست های بریکس در شهر اوفا گفت: روسیه و برزیل باید استفاده از وجه رایج ملی در روابط تجاری دو جانبه را مد نظر قرار دهند.

مائور وییرا، وزیر خارجه برزیل درباره این دیدار و همکاری‌های کشورش با روسیه گفت: برزیل و روسیه در زمینه انرژی نیز همکاری می‌کنند. در حال حاضر هم دو غول نفتی و انرژی روسیه در برزیل در حال فعالیت هستند.

وزیر خارجه برزیل خاطرنشان کرد، روسیه و کشورش در حال حاضر درباره پروژه‌های مشترک انرژی و نظامی مذاکراتی دارند.

وی ادامه داد: درباره فعالیت‌های برزیل و روسیه می‌توان به گشایش یک آژانس انرژی اتمی دولتی روس در برزیل اشاره کرد که فعالیت آن چشم‌انداز همکاری‌های دو کشور در حوزه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی را ایجاد می‌کند.

در حال حاضر شهر یوفای روسیه میزان هفتمین نشست سران بریکس است. کشورهایی چون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای بریکس هستند.

روسیه در پی تحریم‌های اقتصادی غرب، همکاری‌های خود با کشورهای عضو بریکس را افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N883085

وبگردی