آفتاب

نامه زیباکلام و بهت او از آمار آتش سوزی جنگلها

نامه زیباکلام و بهت او از آمار آتش سوزی جنگلها

صادق زیباکلام درنامه ای که برای خبرآنلاین فرستاده است به تعداد بالای آتش سوزی های جنگل ها اشاره کرده و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولین شده است.

به گزارش خبرآنلاين متن نامه زيباکلام به اين شرح است:

دوستان سلام و با قبولی طاعات
جناب جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان،آماری ازآتش سوزی های امسال درجنگل های گلستان داده اند و روزنامه وزین خراسان هم آن را در پانزدهم تیرماهدر صفحه ۴ ویژه نامه اش چاپ کرده است. من نسبت به مصیبت هایی که به محیط زیست مان وارد می کنیم حساسیت زیادی دارم. شاید هم دلیلش این است که تا بحال ندیده ام و نخوانده ام که امناء و مسئولین دولت فخیمه ابد مدت و قوی شوکت ایران پای آمریکای جنایتکار،انگلیس مکار یا صهیونیزم غدار را در خصوص مسائل محیط زیست به میان کشیده باشند. البته ناگفته هم نماند که حجم بلاهایی که ما بدست خودمان داریم برسر محیط زیست مان می آوریم آنچنان هولناک و باورنکردنی است و آنچنان بی رحمانه خودمان بدست خودمان داریم تیشه به ریشه محیط زیستمان می زنیم که بنظر نمی رسد خیلی هم نیازی به کمک ایادی استکبار باشد. بگذریم.این جانشین فرمانده معزز که نام شریف شان هم جناب آقای محمد آریانفر است اعلام داشته اند که با احتساب دوفقره آتش سوزی که شنبه همین هفته یعنی ۱۳ تیرماه دربخش هایی ازجنگل های نیلکوه شهرستان گالیکش و بخش هایی از پارک ملی گرگان اتفاق افتاده، تعداد آتش سوزی های جگلهای استان گلستان از ابتداء امسال به ۱۱۵فقره می رسد. درست خواندید، ۱۱۵ فقره آتش سوزی ظرف تقریبا یکصد روز.یعنی هر روز یک فقره آتش سوزی امسال در جنگلهای استان گلستان از اول سال اتفاق افتاده است.
بار اول که خواندم درست متوجه نشدم. باورتان نمی شود چندین بارخواندم و ضرب و تقسیم کردم اما همان عدد حاصل می شد: روزی یک فقره آتش سوزی در جنگل های گلستان از ابتداء سال ۹۴. مطمئن بودم آن عدد ۱۱۵ اشتباه است. شاید 11.5 بوده و در چاپ شده ۱۱۵.اگر چه که خود۵.۱۱ هم مصیبت بار است. ضمن آنکه 0.5 فقره آتش سوزی معنا نمی دهد. توی این فکرها بودم که درروزنامه وزین "شهروند" ۱۴ تیر گزارش آتش سوزی جنگل یا پارک ملی آبیدر سنندج را خواندم. گزارش "شهروند" نشان می داد با احتساب آتش سوزی های دیگر از جمله در جنگل های یاسوج، پارک ملی پابند(هزار جریب مازندران)،ازشروع فصل تابستان یک روز در میان جنگلهای کشوردچار آتش سوزی شده. پس آمارآتش سوزی های جنگل های گلستان خیلی هم بی راه نبوده است.
میدانید من برخلاف تصور شما خیلی هم آدم منفی باف و مریضی نیستم که همه اش توروزنامه ها بدنبال جمع آوری آمار و ارقام آتش سوزی جنگل های کشورمان باشم تا ببینیم هرروز یک فقره آتش سوزی داشته ایم یا آمار یکروز درمیان بوده است. البته عقيده دارم که به ازاي چند صد یا حتی بیشتر، فروند هلی کوپتر نظامی یکی دو فروند هم هلی کوپتر آبپاش داشته باشیم. اما اصلا فقط به جنبه های منفی مسائل زیست محیطی کشور نگاه نمی کنم. مسائل مثبت وتوجهات ارزنده و گام های بی بدیل مسئولین مان در خدمت به محیط زیست کشورمان را هم ازنظر دور نمی دارم. از جمله اینکه همین سال گذشته بود که مسئولین ارجمندمان برای نشان دادن توجه ویژه شان به محیط زیست،جایزه بزرگی به حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکترمصطفی محقق داماد اعلی الله مقامه اهداء نمودند.اهداء جایزه به مشارالیه بواسطه قدردانی ازانتشار اثر مهم علمی معظم له بود که درآن نشان داده اند که چقدر اسلام به مسائل محیط زیست توجه داشته است.
صادق زیباکلام
بیست و یکم ماه مبارک رمضان یکهزاروسیصدونودوچهار

2929

کد N882888

وبگردی