آفتاب

پوتین با رئیس‌جمهوری چین دیدار می‌کند

پوتین با رئیس‌جمهوری چین دیدار می‌کند

رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای و هفتمین اجلاس بلوک اقتصادی بریکس که از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شوند، با همتای چینی خود دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه قرار است امروز در حالی با شی جینپینگ،‌ همتای چینی خود دیدار کند که دو رهبر می‌خواهند در این دیدار به بحث درباره مسائل مربوط به همکاری دوجانبه و اجرای توافقنامه‌ای که در جریان نشست هشتم مه آنها در مسکو امضا شد، بپردازند.

به گفته یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، این نشست برای هماهنگی طرح کمربند اقتصادی جاده ابریشم و جامعه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و بلوک بریکس و تضمین تعامل نزدیکتر دو کشور در صحنه بین‌المللی تمرکز خواهد داشت.

روسیه و چین در جریان اجلاس قبلی دو کشور در شهر مسکو که در جریان رژه روز پیروزی در نهم مه انجام شد، به امضای 30 توافق بین دولتی و تجاری پرداختند.

پوتین پیش از این با دیگر مقامات چینی شامل وانگ یی، وزیر امور خارجه، لی ژانشو، مدیر دفتر حزب کمونیست چین، چانگ دجیانگ، رئیس پارلمان و ژانگ گائولی، معاون نخست‌وزیر این کشور و دیگر مقامات چینی دیدار کرده بود.

بر اساس آمار، تعاملات تجاری روسیه و چین در سال 2014 با افزایش 6.8 درصدی به 88.4 میلیارد دلار رسید. در حال حاضر حجم معاملات تجاری دو کشور به دلیل سقوط قیمت نفت و دیگر منابع طبیعی و کاهش واردات کالاهای چینی به میزان 29.4 درصد کاهش یافته و به 20.6 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام

کد N882809

وبگردی