آفتاب

اذعان آمریکا به روند کند آموزش مخالفان "میانه‌رو" سوری

اذعان آمریکا به روند کند آموزش مخالفان "میانه‌رو" سوری

دولت آمریکا اذعان کرد، از طرح خود برای تشکیل یک نیروی به اصطلاح "میانه‌روی" مخالفان سوری برای جنگیدن با گروه تروریستی داعش بسیار عقب است و تنها 60 تن از این نیروها را تاکنون آموزش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا در ماه مه برنامه خود برای آموزش بالغ بر 5400 تن به اصطلاح نیروهای مخالف میانه‌روی سوری را آغاز کرد.

این در واقع آزمونی برای راهبرد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بود تا به جای فرستادن نیروهای زمینی آمریکا به سوریه، هم‌پیمانان محلی در این کشور برای مبارزه با داعش به دست آورد.

اجرای این برنامه آموزشی از همان ابتدا با چالش روبه‌رو شد تا بسیاری از کاندیدای آموزش فاقد صلاحیت تشخیص داده شدند و برخی نیز در وسط کار کنار گذاشته شدند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماعی در سنای این کشور فاش ساخت که تعداد کمی از داوطلبان در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند و تاکید کرد که این بسیار کمتر از تعدادی است که آنها امید داشتند در این مقطع آموزش دهند.

کارتر در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: با این حال با گذشت زمان ما عملکرد بهتری خواهیم داشت و تعداد 60 نفر که چندان چشمگیر نیست، بیشتر خواهد شد. در حال حاضر آمریکا مشغول بررسی پذیرش هفت هزار نیروی داوطلب بالقوه است.

در همین حال کاخ سفید نیز اذعان کرد که تعداد 60 نیرو کافی نیست اما گفت: آمریکا احتیاط زیادی درخصوص اینکه چه کسانی قرار است آموزش را دریافت کنند، به خرج می‌دهد.

این در حالی است که منتقدان اوباما با اشاره به این تعداد کم گفته‌اند که این نشان می‌دهد راهبرد وی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه در حال شکست خوردن است.

جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: دلیل مستدلی وجود ندارد که باور داشته باشیم اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌دهیم برای دستیابی به هدف اعلام شده رئیس‌جمهور برای تضعیف و نهایتاً نابودی داعش کافی خواهند بود.

مک‌کین، اوباما را به داشتن "توهمی آزاردهنده" متهم کرد.

انتهای پیام

کد N882785

وبگردی