آفتاب

سیستم دفاع موشکی پاتریوت آلمان هک شد

سیستم دفاع موشکی پاتریوت آلمان هک شد

گزارش یک رسانه آلمانی حاکی از آن است که هکرهای ناشناس اقدام به ارسال فرمان‌های غیرقابل توضیح به سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت آلمان مستقر در مرز ترکیه با سوریه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه آلمانی «بهوردن اشپیگل» گزارش داد: سیستم دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا متعلق به ارتش آلمان که از سال 2013 در خاک ترکیه مستقر بوده، از سوی هکرها در معرض خطر قرار گرفته است.

براساس این گزارش، این سیستم ارتش آلمان متشکل از شش پرتابگر و دو رادار اقدام به اجرای دستورهای نامشخص کرده است. این رسانه آلمانی جزئیات بیشتری درباره نوع این دستورات نداده است. با این حال یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان این گزارش را رد کرده و گفت: چنین حمله‌ای بسیار غیرمحتمل است و پایه و اساسی برای آن وجود ندارد.

براساس گزارش مجله مذکور، سیستم پاتریوت آلمان که نخستین بار 30 سال پیش توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت، دو نقطه ضعف دارد: اولین نقطه ضعف آن مربوط به قابلیت عملیاتی سنسور- شلیک‌گر است که برای تبادل اطلاعات میان سیستم کنترل و پرتابگر استفاده می‌شود و همچنین دومین نقطه‌ ضعف آن نیز مربوط به چیپ‌های کامپیوتری است که وظیفه هدایت سلاح را بر عهده دارند.

رابرت جاناتان شیفرین، یک هکر مستقر در انگلیس به راشا تودی گفت: به خطر انداختن سیستم‌های نظامی کاری نیست که یک گروه هکری آماتور مهارتش را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N882671

وبگردی