آفتاب

برگزاری جشنواره اختراعات رویش در خرم‎آباد

برگزاری جشنواره اختراعات رویش در خرم‎آباد

رییس بنیاد نخبگان لرستان از برگزاری جشنواره ملی رویش در خرم‎آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر حمزه امیری با حضور در ایسنا با بیان اینکه جشنواره ملی رویش به میزبانی خرم‎آباد و با حضور مخترعین سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هر کسی در هر زمینه‎ای که اختراعی دارد و گواهی ثبت آن را دریافت کرده است می‎تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام افراد توانمند می‎توانند در این عرصه ورود پیدا کنند تا بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش گذارند و این مهم در سطح ملی یک امتیاز برای استان محسوب می‎شود.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان افزود: این بنیاد سه رسالت اصلی شناسایی، هدایت و توانمندسازی و کمک یا زمینه‎سازی برای اثرگذاری را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در این بنیاد 120 نفر نخبه و استعداد برتر داریم که از این تعداد 11 نفر نخبه و مابقی استعدادهای برتر(نفرات برتر کنکور، المپیادهای دانشجویی و قرآنی) هستند.

امیری با بیان اینکه جشنواره ملی رویش در بخش‎های مختلف در محل نمایشگاه‎های بین‎المللی برگزار می‎شود، تصریح کرد: جشنواره ملی رویش با همکاری چهار استان زاگرس میانی (ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان) و با مرکزیت لرستان برگزار می‎شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره مخترعان محصولات را در معرض دید می‎گذارند تا مورد داوری قرار گیرند و چنانچه این طرح‎ها پس از داوری پذیرش شوند مشمول حمایت‎هایی خواهند شد.

وی گفت: تاکنون در استان اختراع سطح دو نداشتیم و تمام اختراعات مخترعین در سطح سه باقی مانده‌‎‎اند و چنانچه تعدادی از مخترعین به سطح دو ارتقا یابند این مهم می‎تواند برند خوبی برای استان محسوب شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان لرستان بیان کرد: همچنین افرادی که در سال‎های گذشته اختراعات آنها گواهی سطح سه اخذ کرده‎اند می‎توانند در این جشنواره حضور یابند.

انتهای پیام

کد N882650

وبگردی