آفتاب

یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی میان ایران و روسیه به امضا رسید

یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی میان ایران و روسیه به امضا رسید

در آستانه سفر رییس جمهور به روسیه جهت شرکت در اجلاس شانگهای، یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی میان ایران و روسیه در طی روزهای گذشته به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد: در آستانه سفر رئیس جمهور به روسیه و به دنبال پیگیری های مکرری که در چند ماه گذشته صورت گرفت، یادداشت تفاهم مورد توافق میان دو کشور ایران و روسیه در زمینه حمل و نقل هوایی طی روزهای گذشته به امضا رسید.

این سند را طرف روس پس از امضاء به سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده است.

طبق آن چه که مهدی سنایی اعلام کرده است بر اساس مفاد این یادداشت تفاهم، دو کشور بدون محدودیت می توانند در زمینه راه اندازی خطوط هواپیمایی میان دو کشور اقدام کنند. افزایش فرکانس پروازها، نقاط پروازی و شرکت های هواپیمایی معینه از جمله دیگر مفاد این یادداشت تفاهم است.

یادآور می شود با امضای این سند علاوه بر ایران-ایر شرکت های دیگر علاقمند می توانند پروازهای برنامه ای خود به روسیه را، راه اندازی کنند.

سنایی در این ارتباط اعلام کرده است: شرکت هواپیمایی ماهان از جمله شرکت های علاقمند در این زمینه است که هم اکنون نیز پروازهای چارتر به مسکو و سوچی را راه انداخته است.

انتظار می رود با افزایش خطوط پرواز و همچنین راه اندازی پرواز آستاراخان و ماخاچ قلعه و همچنین نهایی شدن موافقتنامه کنسولی تسهیل روادید که اخیرا بین دو کشور پاراف شد، شاهد تحول جدی در رفت و آمد میان دو کشور باشیم و خطوط ایرانی حداقل یک پرواز در روز به مسکو و شهرهای عمده دیگر روسیه انجام دهند.

انتهای پیام

کد N882255

وبگردی