آفتاب
لاریجانی در جمع فعالان آزادی قدس شریف مطرح کرد؛

لزوم برگزاری کنفرانس فلسطین در ایران/ صهیونیستها رو به زوال هستند

لزوم برگزاری کنفرانس فلسطین در ایران/ صهیونیستها رو به زوال هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری کنفرانس فلسطین در ایران، تاکید کرد: ضعف کشورهای اسلامی و درگیری‌های کاذب در منطقه، عامل افزایش شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در نشست مشترک با فعالان آزادی قدس شریف، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در نتیجه یک شرارت بین‌المللی به وجود آمد که این شرارت طراحی و ساماندهی انتقال یهودیان، خرید زمین‌ها و نوعی شرارت‌ بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: آنها قصد داشتند مساله‌ای را به وجود آورند که سال‌های طولانی ادامه داشته باشد و فتنه بین‌المللی ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از شرایط محدود کار را آغاز کرد و قطعاً جنگ پیروز شد، اما با بررسی روند شکل‌گیری و استقرار این رژیم به ویژه در سه دهه اخیر به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت رژیم صهیونیستی رو به زوال است.

اطلاعات موثق از ارتباط نزدیک صهیونیستها با تروریستها در سوریه/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در موضوع مذاکرات، پابرهنه وارد صحنه سیاسی شد

لاریجانی با اشاره به شکست‌های اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم غزه و حزب‌الله لبنان، گفت: با وجود کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی، شاهد تنزل شرایط رژیم صهیونیستی از نظر اقتدار هستیم.

وی ادامه داد: با وجود زوال اقتدار، متاسفانه شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه افزایش یافته و بحران‌هایی از جنس ایجاد جریان‌های تروریستی به وجود آورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات موثقی در مساله سوریه به دست آمده که رژیم صهیونیستی با گروهک‌های تروریستی در این کشور داد و ستد و ارتباطات نزدیک دارد.

لاریجانی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: در بحث مذاکرات قبلی نیز دو گروه دستپاچه بودند؛ یکی رژیم صهیونیستی که دستپاچه بودند که توافق نشود و دیگری کشورهای عربی.

وی گفت: اخیراً هم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستپاچه و پابرهنه وارد صحنه سیاسی شد و نگرانی و اضطراب خود را نشان داد؛ جنس این کار، شرارت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توافق نهایی ایران برای کشورهای دیگر خوب است، اگر چارچوب‌ها رعایت شود، در منطقه و صحنه بین‌الملل موجب ایجاد آرامش خواهد شد و کشوری هم که مخالف آرامش منطقه است، شرور بین‌المللی است.

شرارت‌های رژیم صهیونیستی علیه امنیت پایدار در منطقه

لاریجانی افزود: هر زمان تلاش می‌شود امنیت پایداری در منطقه ایجاد شود، رژیم صهیونیستی دست به شرارت می‌زند.

وی ادامه داد: در درون آمریکا نیز چنین شرارت‌هایی انجام می‌شود. چندی پیش اختلافات زیادی در آمریکا بر سر سخنرانی نتانیاهو در کنگره این کشور وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح علت افزایش شرارت‌های رژیم صهیونیستی با وجود زوال اقتدار این رژیم، گفت: افزایش شرارت‌های این رژیم مربوط به قدرت این رژیم نیست، بلکه به ضعف کشورهای اسلامی و سطح درگیری‌های کاذب میان این کشورها برمی‌گردد.

لاریجانی با اشاره به حمله عربستان سعودی به یمن، اظهار داشت: این حمله با توهم افزایش اقتدار و احترام صورت گرفت؛ در حالی که احترام کشورهای اسلامی به این کشور در حالی جلب می‌شد که با یمن وارد روابط دوستانه شود.

وی ادامه داد: وقتی عربستان به یک کشور کوچک حمله می‌کند، مورد احترام هیچ کشوری نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تجاوزگری موجب ایجاد کینه‌ای پایدار در میان جوانان یمنی خواهد شد.

لاریجانی اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه در جنگ 33 روزه به جای اینکه به حزب‌الله کمک کند، به رژیم صهیونیستی اطلاعات می‌دادند، در جنگ غزه هم همین‌طور؛ در عراق هم به تفرقه کمک می‌کند.

متولد عراقم و عراق را خوب می‌شناسم؛ شیعه و سنی در عراق با هم برابرند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من متولد عراق هستم، گفت: کشور عراق را خوب می‌شناسم؛ مردم عراق، شیعه و سنی با هم برابرند و هیچ اختلافی نداشته و ندارند.

وی با اشاره به پیشنهادات سفیر فلسطین در ایران دراین جلسه گفت: پیشنهادات ایشان، پیشنهادات خوبی است و باید در سطح علمای کشورهای اسلامی نشست‌هایی برای تقریب به وجود بیاید.

پیشنهاد برگزاری کنفرانس فلسطین در ایران

لاریجانی پیشنهاد داد، کنفرانس فلسطین به زودی در ایران برگزار شود تا ذهن‌ها از مسائلی که در دنیای اسلام متفرق شده، در مساله فلسطین جمع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مساله فلسطین یک وظیفه اسلامی است، گفت: اگر مسلمانان بر سر موضوع فلسطین با هم جمع نشوند، در هیچ موضوع دیگری جمع نمی‌شوند؛ چون ظلم و ستم به مسلمانان در مساله فلسطین کاملاً روشن است.

وی تصریح کرد: اینکه امام مساله فلسطین را به عنوان مساله اساسی در نظر گرفتند، به خاطر این بود که این مساله محل تجمع ملت اسلامی است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد، در روز قدس ملت ایران یکصدا در راهپیمایی حضور یابند و اراده قوی خود را به نمایش بگذارند.

کد N882238

وبگردی