آفتاب
حشمتیان در گفتگو با مهر خبر داد:

پنج مصوبه هیات اجرایی مجمع عادی خانه احزاب/جلسه آتی در دفتر مقیمی

پنج مصوبه هیات اجرایی مجمع عادی خانه احزاب/جلسه آتی در دفتر مقیمی

عضو هیات اجرایی مجمع عمومی عادی خانه احزاب تاکید کرد: در جلسه روز گذشته این هیات پنج مصوبه تصویب و همچنین مقرر شد جلسه بعدی در دفتر مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شود.

قدرت‌علی حشمتیان، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اعضای هیات اجرایی جدید خانه احزاب که برای برگزاری مجمع عادی این تشکل صنفی قرار است فعالیت کنند توسط کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد تایید قرار گرفتند،گفت: موسوی تبریزی،حسن غفوری‌فرد، قدرتعلی حشمتیان، یدالله طاهرنژاد، مرتضوی کیاسری و مصطفی کواکبیان ۶ نفر اعضای هیات اجرایی این مجمع هستند که در این میان موسوی تبریزی تمام اختیارات خود را به ۵ نفر دیگر واگذار کرد.

وی با بیان اینکه ماموریت هیات اجرایی دعوت از احزاب برای شرکت در مجمع عمومی عادی خانه احزاب و برگزاری انتخابات شورای مرکزی است، تاکید کرد: اولین جلسه ما روز گذشته در دفتر کواکبیان برگزار شد که غفوری فرد و طاهر نژاد حضور نداشتند و امرایی و بسطامی هم به نمایندگی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در این جلسه حاضر بودند.

حشمتیان با اشاره به ۵ مصوبه جلسه دیروز هیات اجرایی مجمع عادی خانه احزاب خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد دعوتنامه هایی که قرار است برای احزاب ارسال شود به امضای غفوری فرد، کواکبیان و مرتضوی کیاسری برسد.

عضو هیات اجرایی مجمع عمومی عادی خانه احزاب ادامه داد: مصوبه دیگر این جلسه این بود که اعضای هیات اجرایی به عنوان هیات رئیسه موقت مجمع عادی خانه احزاب در جلسه ۱۵ مرداد به اداره جلسه بپردازند.

وی افزود: همچنین مصوب شد در ارتباط با موضوع خوداظهاری احزاب به عنوان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل جهت شرکت در انتخابات شورای مرکزی، به آنها نامه ای نوشته شود که هر حزبی گرایش خود را قبل از برگزاری مجمع عادی طی نامه ای به هیات اجرایی اعلام کند.

حشتمیان همچنین گفت: در جلسه روز گذشته بر این موضوع تاکید شد که ضروری است دبیران کل احزاب و نمایندگان تام الاختیار آنها به صورت مکتوب توسط حزب مربوطه برای شرکت در مجمع عادی معرفی شوند و همچنین از آوردن همراه در جلسه پانزدهم مرداد خودداری کنند.

عضو هیات اجرایی مجمع عمومی عادی خانه احزاب به آخرین مصوبه این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد جلسه بعدی پس از اعلام معاونت سیاسی وزارت کشور برگزار شود که احتمالا شنبه آینده این جلسه در دفتر مقیمی تشکیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: در جلسه شنبه آینده درخصوص بحث دعوتنامه ها، خود اظهاری و مکانیزم تشخیص اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل جهت شرکت در انتخابات شورای مرکزی بحث و بررسی خواهد شد.

کد N882153

وبگردی