آفتاب

مک کین: اوباما در مبارزه با داعش دچار توهم است

مک کین: اوباما در مبارزه با داعش دچار توهم است

کاخ سفید اصرار دارد که ائتلاف هوایی آمریکا از قدرت مقابله با داعش برخوردار است، اما جمعی از سناتورهای جمهوری خواه و تندرو آمریکا این میزان تلاش را کافی نمی دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا استراتژی کاخ سفید را برای مقابله با داعش ناکارآمد توصیف کرده و آن را نشانه ای از توهم «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، می داند.

وی در واکنش به اظهارات روز گذشته اوباما که در پنتاگون – وزارت دفاع- آمریکا ایراد شد، گفت: سخنان اوباما وخامت توهمی را که از مشخصه های کمپین وی برای مبارزه با داعش است به رخ می کشد. هیچ یک از پیشرفت هایی که اوباما از آنها دم می زند به منزله موفقیت ما در مبارزه با داعش نیست.

مک کین تلاش های فعلی واشنگتن را ناکافی اعلام کرده و از رهبران نظامی آمریکا خواست که با رئیس جمهور صادق باشند. وی خواهان آموزش هرچه بیشتر نیروهای سنی عراق و همینطور شورشیان به اصطلاح میانه روی سوری است.

اوباما در سخنان روز دوشنبه خود با اذعان به اینکه کمپین مبارزه با داعش طولانی خواهد بود، حملات هوایی ائتلاف به مواضع این گروه تروریستی را موفقیت آمیز توصیف کرد. تعداد این حملات که به قول وی منجر به کشته شدن هزاران داعشی شده ۵۰۰۰ حمله عنوان شد. علاوه بر آن وی مخالف اعزام نیروهای زمینی بیشتر به عراق است – اقدامی که با مخالفت شدید جمهوری خواهانی نظیر مک کین مواجه است.

سخنان روز گذشته اوباما علاوه بر مک کین با مخالفت سناتورهایی نظیر «تام کاتن»، «لیندسی گراهام» و همینطور «مک ثورنبری» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، مواجه شد.

کد N881978

وبگردی