آفتاب
صادق خرازی در گفتگوی ویژه خبری:

نمایندگان آژانس در تهران در حال مذاکره بر سر مسئله PMD هستند

نمایندگان آژانس در تهران در حال مذاکره بر سر مسئله PMD هستند

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل متحد گفت : نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی بحث های فشرده ای را در تهران درباره PMD آغاز کرده اند،اما اگر PMD را تحت تاثیر واژه ها قرار دهند به نتیجه نمی رسند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید محمد صادق خرازی در برنامه  گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما درباره احتمال امضای توافق هسته ای میان  ایران و گروه ۱+۵ افزود: از نظر سیاسی برای همه کشورها مهم است که به توافق جامع وکامل برسند اما دو سه بحث در مورد پی ام دی و تحریم ها  وجود دارد  که در حال مذاکره است .

وی گفت : نمایندگان  آژانس بین المللی انرژی اتمی از شنبه گذشته بحث های فشرده ای را در تهران درباره  پی ام دی آغاز کرده اند اما اگر بخواهند با واژه ها بازی کنند و پی ام دی را تحت تاثیر واژه ها قرار دهند به نتیجه نمی رسند .

خرازی افزود : جمهوری اسلامی ایران سیاست واحدی دارد و آن بوسیله  رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است .

وی گفت :  طرف های مذاکره کننده اگر بخواهند مذاکرات به نتیجه برسد باید نظر شفاف ما را بپذیرند و اگر بخواهند بر بحث ها و ابهامات خودشان با آن همه شفاف سازی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است پافشاری کنند به نتیجه نمی رسند .

این کارشناس مسائل سیاسی گفت : مذاکره کنندگان  درباره فرمولی به توافق رسیده اند که از زمان  لغو تحریم ها در شورای امنیت  ایران همکاریهای خود را آغاز کند و این متناظر با یکدیگر است .

خرازی با اشاره به خط قرمز لزوم وجود تحقیق و توسعه  فناوری هسته ای در مذاکرات گفت : طرف های مذاکره کننده در روز نخست مذاکرات با هدف تعطیل و منهدم کردن  فناوری هسته ای ایران پیش آمدند  اما  امروز این فناوری را پذیرفته اند .

این کارشناس سیاسی افزود : تاسیسات هسته ای فردو تعطیل نخواهد شد و دانشمندان  کشورمان  تحقیق  و توسعه را ادامه می دهند .

وی گفت : جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطمینان ندارد چون این سازمان بی طرف نیست و کامل جانبدارانه و سیاسی  حرکت کرده است .

خرازی افزود : رسانه ها و گروههای سیاسی کشور در رویارویی با بیگانگان باید یک صدا باشند .

وی گفت : رسانه ها باید در جهت منویات  رهبر معظم انقلاب گام بردارند و از رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده حمایت کنند .

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه با قدرت های جدی منطقه ای وفرا منطقه ای روبرو هستیم گفت : اعراب، رژیم صهیونیستی ، آمریکاییها و اروپاییها و منافقان  همه تلاش می کنند ایران در این ماجرا پیروز نشود .

سعید خزاعی کارشناس  امور بین الملل نیز در این برنامه  با بیان اینکه  خطوط قرمز ایران  برای توافق حکیمانه  حفظ شده است گفت : در مذاکرات  گامی عقب ننشسته ایم و مذاکرات شرافتمندانه  با حفظ خطوط اصلی  داشته ایم  .

وی افزود : آن چیزی که  رسانه ای می شود  با آنچه که در پشت درهای بسته مطرح می شود  متفاوت است و دلیل متفاوت بودن  اظهارات رسانه ای به دلیل مخالفت ها در آمریکا  و فشار برخی از جمله رژیم صهیونیستی است.
 

کد N881800

وبگردی