آفتاب
وزیر دفاع خبر داد:

دولت سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان را تصویب کرد

دولت سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان را تصویب کرد

سردار دهقان با اشاره به تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در دولت، گفت: این سند با هدف صیانت از شان معنوی و اجتماعی و تحقق نظام هماهنگ در خدمات رفاهی و معیشت رزمندگان دفاع مقدس تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان توسط دولت خبر داد و اظهار کرد: این سند در اجرای تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه  و همچنین بند(و) ماده یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری و هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاه های ذیربط تهیه و پس از بررسی در جلسات متعدد کمیسیون امور اجتماعی هیات دولت، مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

وی افزود: این سند در راستای سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم فرماندهی کل قوا، با هدف صیانت از شان معنوی و اجتماعی و تحقق نظام جامع و هماهنگ در خدمات رفاهی، اجتماعی، منزلت و معیشت رزمندگان دفاع مقدس تدوین شده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: بر طبق سند راهبردی خدمات رسانی، ارائه امتیازات، تسهیلات و خدمات به رزمندگان متناسب با وضعیت استخدامی، شغلی و وضعیت معیشتی، اقتصادی، اجتماعی و مدت حضور داوطلبانه در مناطق جنگی و عملیاتی با رعایت اولویت بندی از سوی دستگاه های  اجرایی ذیربط، انجام خواهد شد.

سردار دهقان گفت: طبق این سند، شورای هماهنگی امور رزمندگان تشکیل می‌شود که وظیفه ایجاد هماهنگی و نظارت در تحقق این سند را بر عهده خواهد داشت.

کد N881749

وبگردی