آفتاب

سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تصویب شد

سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تصویب شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تصویب سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان از سوی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا،سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان افزود: این سند در اجرای تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه و همچنین بند( و ) ماده یک قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری و هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های ذیربط تهیه و پس از بررسی در جلسات متعدد کمیسیون امور اجتماعی هیئت دولت، مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سند در راستای سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و امور ایثارگران ابلاغی مقام معظم فرماندهی کل قوا، با هدف صیانت از شان معنوی و اجتماعی و تحقق نظام جامع و هماهنگ در خدمات رفاهی ، اجتماعی ، منزلت و معیشت رزمندگان دفاع مقدس تدوین شده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: بر طبق این سند راهبردی خدمات رسانی، ارائه امتیازات، تسهیلات و خدمات به رزمندگان متناسب با وضعیت استخدامی، شغلی و وضعیت معیشتی، اقتصادی، اجتماعی و مدت حضور داوطلبانه در مناطق جنگی و عملیاتی با رعایت اولویت بندی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط ، انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: طبق این سند، شورای هماهنگی امور رزمندگان تشکیل می‌گردد که وظیفه ایجاد هماهنگی و نظارت در تحقق این سند را بر عهده خواهد داشت.

29215

 

کد N881706

وبگردی