آفتاب

بابک زنجانی از زندان اوین مدعی کفاشیان شد

بابک زنجانی از زندان اوین مدعی کفاشیان شد

بابک زنجانی شاکی است. شاکی از اینکه چرا علی کفاشیان و دوستانش در فدراسیون فوتبال دارند سرمایه اش را آتش می زنند!

 

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ بابک زنجانی جدیدترین مدعی علی کفاشیان است. این بار او از زندان اوین نامه نوشته و می خواهد حقش را از علی کفاشیان بگیرد. نامه ای دست نویس که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است. نامه ای با نگارشی عامیانه از مردی که تا همین چند وقت قبل خود را بسیجی اقتصادی معرفی می کرد و چندسالی مسئولیت داشته است نفت های کشور را بفروشد و پولش را بیاورد. پول هایی که برنگشتند و حالا وزارت نفت مدعی اصلی او برای بیت المال است. زنجانی که 2 سالی می شود به مشخص فساد مالی به زندان افتاده و حالا دادستان ویژه پرونده او از تنظیم دادخواستی 200 جلدی درباره اتهاماتش سخن گفته است . او در نامه ای از اوین  به نماینده ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی ، خواهان استیفای حقش از فدراسیون فوتبال شده است. راه آهن بخشی از دارایی های این میلیاردر متهم به فساد است که توقیف شده تا با فروش آن بخشی از هزاران میلیاردی که به وزارت نفت و البته خزانه بیت المال بدهی دارد ، کاسته شود.

او در این نامه آورده است:«

جناب آقای تورک، معاون محترم دادستان تهران

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، باشگاه ورزشی راه‌آهن را به دلیل اینکه یکی از بازیکنان ان بدون اجازه از باشگاه قبلی در این باشگاه فعالیت کرده، حکم به انتقال باشگاه راه آهن به دسته یک و انتقال پیکان به لیگ برتر شده.

آقای تورک این حکم صحیح نیست . نمی شود به خاطر یک بازیکن خاطی که همانگونه که فدراسیون فوتبال را فریب داده و باشگاه را فریب داده، حق و حقوق صاحبان سهام باشگاه را از بین برد. هر کس باید پاسخگوی تخلف خود باشد. مگر این جبهه جنگ است که تنبیه برای همه را اجرا می‌کنند.

کمیته استیناف باید بداند اگر فکر می‌کند صاحب سرمایه در زندان است و دستش کوتاه است بتواند با همدستی با یک باشگاه سقوط کرده چون پیکان اتفاقاتی را رقم بزند، کاملا در اشتباه است و از دادستانی محترم تقاضای پیگیری دارم. من چه کنم که همه دنبال ضایع کردن حق و زندگی من شده‌اند که به خواسته خود برسند. هر کسی از هر جا می‌تواند به مجموعه من آسیب می‌رساند و پاسخگویی هم وجود ندارد.

تقاضای پیگیری دارم

بابک زنجانی»

اینکه مردی با این ادبیات نوشتاری چطور توانسته سال ها به عنوان یک تاجر نمونه شناخته شود و در مکاتباتش با وزارتخانه های مهمی چون وزارت نفت پروژه های بزرگ فروش نفت در سال های تحریم را بر عهده داشته باشد ، اتفاقی عیجیب و حیرت آور است. مردی که به محض رسیدن به سرمایه های غیرقابل شمارش به دنبال شهرت رفت و این پیچیدن نامش سبب شد تا نهادهای امنیتی دقیق تر از قبل پرونده کاری اش را رصد کنند و تغییرات در مدیریت عالی دولت هم کمک کرد تا او با تلاش قوه قضاییه و نهادهای امنیتی بازداشت شود و حالا بعد از دو سال در این نامه از میان همه اموال توقیفی اش برای فوتبال نامه می نویسد و در این نامه هنوز با لحنی طلبکارانه می نویسد:«من چه کنم که همه دنبال ضایع کردن حق و زندگی ام شده اند که به خواسته خود برسند!»

4141

 

 

کد N881382

وبگردی