آفتاب
«نواز شریف»:

احتمال دستیابی تروریستها به اطلاعات هسته‌ای پاکستان کذب است

احتمال دستیابی تروریستها به اطلاعات هسته‌ای پاکستان کذب است

نخست وزیر پاکستان گمانه زنی های رسانه ای در خصوص تهدیدات احتمالی نشت مطالب مرتبط با برنامه هسته ای پاکستان به دست گروه های تروریستی را ادعایی پوچ و غرض ورزی خطاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، نخست وزیر پاکستان گمانه زنی های رسانه ای در خصوص تهدیدات احتمالی نشت مطالب مرتبط با برنامه هسته ای پاکستان به دست گروه های تروریستی را ادعایی پوچ و غرض ورزی خطاب کرد.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان امروز در گفتگو با خبرگزاری ریا نوستی گفت: اسلام آباد به اصول منع تکثیر و اشاعه هسته ای و کنترل صادرات کاملاً متعهد بوده و اقدامات لازم را برای محفاظت و تأمین امنیت هسته ای کشور به کار می بندد.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: درباره سیاست کنترل صادرات، پاکستان کاملاً از اصول بین المللی تبعیت کرده و مرتباً مورد بازبینی قرار گرفته است. اقدامات متخذه پاکستان نیز در این خصوص به طور کامل توسط جامعه بین الملل مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است.

سخنان شریف در پاسخ به گزارش ۱۴ ماه می کنگره آمریکا بیان شده است. در گزارش مذکور از احتمال اینکه زرادخانه ها، مواد و فن آوری هسته ای این کشور دراختیار گروه های تروریستی قرار گیرد، ابراز نگرانی شده بود.

کد N881331

وبگردی