آفتاب

بروندی از پذیرش نماینده سازمان ملل خودداری کرد

بروندی از پذیرش نماینده سازمان ملل خودداری کرد

رئیس جمهور بروندی در ادامه تلاش به نادیده گرفتن خواست مردم این کشور ضمن تمرکز بر کمپین انتخاباتی خود از پذیرش نماینده سازمان ملل نیز خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «پیر انکورونزیزا» رئیس جمهور بروندی که علیرغم خواست مردم برای بارسوم کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شده است از شرکت در نشست کشورهای شرق آفریقا خودداری کرد تا بر کمپین انتخاباتی خود تمرکز کند.

این نشست منطقه ای قرار بود با حضور ۵ کشور در شهر «دارالسلام» تانزانیا برگزار شود. حال آنکه انکورونزیزا ترجیح داد وزیر امورخارجه خود را به این سفر بفرستد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که «لئونارد نگندا کومانا» رهبر شورشیان بروندی از تشدید حملات خود طی روزهای منتهی به انتخابات خبر داد.

علاوه بر این، خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که «عبدالله باتیلی» دیپلمات سنگالی و دومین نماینده سازمان ملل در زمینه بحران بروندی دیروز یکشنبه از سوی دولت این کشور رد شد. این تصمیم دولت بروندی در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل درباره سرکوب رسانه ها، نبود آزادی بیان، بازداشت های خودسرانه و خشونت در جریان روند انتخابات این کشور، صورت گرفت.

بروندی از ماه آوریل درگیر اعتراضات انتخاباتی بوده و در این دوره علاوه بر کشته شدن ده ها نفر از معترضین، ۱۴۰ هزار نفر از مردم نیز از کشور گریخته اند. آنچه که وضعیت این کشور کوچک آفریقایی را آشفته تر می کند، سابقه جنگ داخلی است که تازه یک دهه از پایان آن می گذرد.

کد N881214

وبگردی