آفتاب
رکن‌آبادی در نشست خبری:

رژیم صهیونیستی توان دفاع در مقابل جریان مقاومت را ندارد

رژیم صهیونیستی توان دفاع در مقابل جریان مقاومت را ندارد

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی توان دفاع در برابر جریان مقاومت ندارد، گفت:آمریکا با ناامن‌ کردن جامعه پیرامونی رژیم صهیونیستی می‌خواهد در داخل سرزمین‌های اشغالی،امنیت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در نشست خبری که به مناسبت سی و هفتمین سالروز برگزاری روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز در خبرگزاری قدس (قدسنا) برگزار شد، با اشاره به ابتکار امام (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس، اظهار داشت: در حالی امروز درباره روز جهانی قدس صحبت می‌کنیم که تنفر مردم نسبت به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در چهار جنگ خود با اعراب قبل از انقلاب اسلامی پیروز بوده است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران وضعیت جدیدی را به وجود آورد و با شکل‌گیری هسته‌های مقاومت جدید و متولد شدن حزب‌الله در صحنه لبنان، وضعیت کاملاً تغییر کرد.

سفیر سابق ایران در لبنان خاطر نشان کرد: در حین مبارزات ضد شاهنشاهی، ملت ایران همواره به مساله فلسطین توجه کرده است و شعار «امروز ایران، فردا فلسطین» را سردادند.

رکن‌آبادی با اشاره به جنگ‌های اخیر اسرائیل در منطقه، تصریح کرد: در سال ۲۰۰۶ و در جنگ ۳۳ روزه شاهد شکست اسرائیل بودیم و این کشور به این مساله اعتراف کرد که در جنگ‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز این اتفاق تکرار شد. همچنین در آخرین جنگ بین اسرائیل و فلسطین که ۵۱ روز به طول انجامید، شاهد روند صعودی اهداف مقاومت در عرصه لبنان و فلسطین بودیم.

وی ادامه داد: در پی عملیات «قُنیطره»، حزب‌الله پاسخ دندان‌شکنی را به رژیم صهیونیستی در مزارع «شبعا» داد و این در حالی است که نیروهای مقاومت در چند جبهه درگیر بودند و گروه‌های مقاومت نشان دادند که توان مقابله با اسرائیل را دارند.

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه مواضع حضرت امام (ره) ۲۰ سال پیش از انقلاب اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین مشخص شده بود، افزود: حمایت از مردم فلسطین یک مساله عقیدتی است و عادلانه‌ترین و حق‌طلبانه‌ترین مواضع را حضرت امام (ره) اتخاذ کردند.

امنیت اسرائیل خواسته آمریکا است

رکن‌آبادی با اشاره به دلایل شکل‌گیری جریان تکفیری در منطقه، گفت: جریان‌های تکفیری توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای برهم زدن وحدت میان مسلمانان و از روی عجز و استیصال شکل گرفته است و تمامی طرح‌هایی که در منطقه اجرا می‌شود، با معیار امنیت اسرائیل سنجیده می‌شود.

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه یک اصل، اصل امنیت اسرائیل برای آمریکا است، افزود: اصل دوم برای حفظ امنیت اسرائیل، جامعه پیرامون این کشور در منطقه است و با ناامن‌ کردن جامعه پیرامونی رژیم صهیونیستی می‌خواهند در داخل سرزمین‌های اشغالی، امنیت ایجاد کنند.

وی با اشاره به برگزاری پنج رزمایش بزرگ توسط اسرائیل، گفت: پس از این رزمایش‌ها، گزارشاتی که به مقامات اسرائیل داده شد، در این جهت بود که این کشور نمی‌تواند در مقابل جریان مقاومت دست به تهاجم بزند و حتی توان دفاع در برابر جریان مقاومت را ندارد.

کد N880911

وبگردی