آفتاب

تدارک موسیقیدان‌ها برای برگزاری کنسرت مشترک میان دو کره

تدارک موسیقیدان‌ها برای برگزاری کنسرت مشترک میان دو کره

یک نوازنده ویولون از کره جنوبی می‌خواهد از موسیقی دانان دوکره دعوت کند تا ماه آتی میلادی در منطقه مشترک مرزی که به شدت توسط نیروهای دو طرف حفاظت می‌شود کنسرتی برگزار کرده و راه را برای برقراری ارتباط میان دو کره باز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وون هیونگ جون، نوازنده ویولون از کره جنوبی می‌گوید دیپلمات‌های کره شمالی در برلین احتمالا برنامه‌ای را برای برگزاری یک ارکستر 70 نفره از موسیقیدانان کره جنوبی امضا کرده‌اند که براساس آن یک رهبر ارکستر آلمانی این برنامه را اجرا می‌کند.

همچنین یک گروه کر متشکل از 70 تن از آوازخوان‌های کره شمالی نیز قرار است به این برنامه موسیقی بپیوندند که در 15 اوت سال جاری میلادی در منطقه مرزی میان دو کره برگزار خواهد شد اما دولت سئول احتمال می‌دهد که چنین برنامه‌ای برگزار نشود.

این ارکستر قرار است در هفتادمین سالگرد آزادی کره از استعمار 35 ساله ژاپن در سال 1945 برگزار شود.

مقام‌های کره جنوبی می‌خواهند از جانب پیونگ یانگ و پیش از برگزاری این کنسرت در روستای مرزی پان مون جون حمایت رسمی دریافت کنند.

ده‌ها تن از موزیسین‌های کره در سراسر این منطقه مرزی حضور خواهند داشت.

در همین حال کریستوف پوپن، رهبر آلمانی ارکستر که موافقت کرده تا رهبری این کنسرت را در 15 اوت سال جاری میلادی برعهده بگیرد موسیقی را تنها زبانی می‌داند که مورد فهم تمامی مردم جهان است و در این باره گفت: موسیقی قوی‌تر از زبان عمل می‌کند و باعث می‌شود تا درگیری‌ها و مشکلات از میان برداشته شود.

با این حال ویولونیست 39 ساله کره جنوبی گفته که هنوز مشخص نیست که آیا این کنسرت برگزار می‌شود چرا که پیونگ یانگ موضع خود را به درستی در این باره مشخص نکرده است و به عنوان مثال در مه سال جاری میلادی و پیش از سفر برنامه‌ریزی شده بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به منطقه صنعتی میان دو کره پیونگ یانگ این سفر را لغو کرد. در صورتی که این کنسرت برگزار نشود کره جنوبی قصد دارد تا با موزیسین‌های خود و در منطقه دیگر که احتمالا نزدیک مرز کره جنوبی یا یکی از پایگاه‌های ارتش آمریکاست این برنامه موسیقی را برگزار کند.

انتهای پیام

کد N880837

وبگردی