آفتاب

آزادسازی مناطقی از فلوجه از وجود داعش/آغاز عملیات آزادسازی الانبار بعد از عید فطر

آزادسازی مناطقی از فلوجه از وجود داعش/آغاز عملیات آزادسازی الانبار بعد از عید فطر

در حالی که منابع خبری از کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان طی درگیری نیروهای امنیتی با داعش در فلوجه خبر می‌دهند، مسئولان عراقی اعلام کردند: پس از شکست سنگین داعش در شمال فلوجه، مناطق زغاریت و صقلاویه آزاد شدند. همچنین در عملیات جنوب فلوجه 12 داعشی از جمله یکی از رهبران امنیتی این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ابراهیم حسن، رئیس کمیته امنیتی شورای شهر الخالدیه واقع در استان الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی موفق شدند در این استان با وارد آوردن خسارات سنگین به نیروی انسانی و تجهیزات داعش، منطقه زغاریت و موسسه هنری منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه را آزاد کنند.

حسن در ادامه با اشاره به پیشروی نیروهای امنیتی در منطقه تاکید کرد: ده‌ها داعشی در این عملیات به هلاکت رسیده و تعداد زیادی از منطقه فرار کردند.

سازمان بدر یکی از گروه‌های وابسته به داوطلبان مردمی نیز از آزادسازی پلی در استان الانبار و سه منطقه وابسته به صقلاویه خبر داد.

یک منبع در فرماندهی عملیات آزادسازی استان الانبار نیز اعلام کرد: در درگیری‌های شدید داعش و نیروهای امنیتی در منطقه الهیتاویین در جنوب فلوجه 12 داعشی به هلاکت رسیده و چهار داوطلب مردمی جان خود را از دست دادند. همچنین 10 سرباز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

این در حالی است که یک منبع امنیتی اعلام کرد: در جریان عملیات یکی از یگان‌های وابسته به نیروهای واکنش سریع ارتش که با کمک توپخانه و نیروی هوایی کشور انجام شد، ابویوسف العراقی، یکی از رهبران امنیتی داعش در منطقه الهیتاویین به هلاکت رسید. در این عملیات چهار تن از معاونان ابویوسف نیز زخمی شدند.

در همین راستا نیروی هوایی عراق اعلام کرد: یک پایگاه در جنوب بغداد که توسط داعش برای اجرای عملیات علیه شهرهای کربلا و بغداد مورد استفاده قرار می‌گرفت، تخریب شد.

طبق بیانیه وزارت دفاع عراق این پایگاه به شکل کامل تخریب و مهمات و دستگاه‌هایی که تروریست‌ها از آن استفاده می‌کردند مصادره شدند.

در نوار ویدئویی که وزارت دفاع عراق منتشر کرده همزمان با نفوذ هوایی و زمینی سربازان به منطقه بیابانی جنوب بغداد، پایگاه داعش در این منطقه بمباران شد.

این وزارتخانه در ادامه بر آمادگی خود برای آغاز عملیات بزرگ آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش تاکید کرد.

منابع نظامی عراق همچنین اعلام کردند که عملیات آزادسازی الانبار از دست داعش بعد از عید فطر با برنامه ریزی و نظارت مشاوران نظامی آمریکا در پایگاه حبانیه عراق آغاز خواهد شد.

یک افسر عراقی در این باره گفت: مشاوران نظامی آمریکا با برنامه ریزی آمریکایی و دادن نقش بیشتر به عشایر عملیات بزرگ آزادی سازی رمادی را بعد از عید فطر آغاز خواهند کرد.

همچنین در بیانیه ارتش عراق آمده است که بر اساس اطلاعات دقیق اداره امنیت بغداد یکی از تشکیلات سازمان امنیت ملی عراق، نیروی هوایی این کشور اقدام به انهدام کارخانه بمب گذاری شده خودروها کرد که شامل 100 خودروی بمب گذاری شده بود.

انتهای پیام

کد N880763

وبگردی