آفتاب

عاشقانه، عاطفی و صمیمی؛ روایت‌های هاشمی رفسنجانی از رابطه‌اش با رهبرانقلاب

عاشقانه، عاطفی و صمیمی؛ روایت‌های هاشمی رفسنجانی از رابطه‌اش با رهبرانقلاب

هاشمی رفسنجانی بارها و بارها به رابطه عاطفی خود با رهبرانقلاب اشاره کرده است.

به گزارش نامه نیوز، سال‌هاست جریان‌هایی تلاش می‌کنند، به مردم القا کنند که هاشمی رفسنجانی با رهبرانقلاب زاویه پیدا کرده است و دیگر رابطه این دو انقلابی قدیمی مانند گذشته نیست و هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای اختلاف اساسی در نحوه اداره کشور با یکدیگر دارند. این جریان اما هیچگاه مدرک مستدلی برای این حرف خود ارائه نکردند در مقابل اما هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس سابق دو قوه مجریه و مقننه و رئیس مجلس خبرگان و رئیس فعلی مجمع تشخیص از رابطه خود با رهبری سخن گفته است. او در یکی از آخرین گفت‌وگوهای خود بازهم به رابطه عاطفی و خوب خود با آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرده است.
آیت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق در پاسخ به پرسشی درخصوص روابط خوب و عمیق خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: بله؛ ‌ما از جوانی با هم دوست بودیم. من پنج سال از آقای خامنه‌ای بزرگ‌ترم. اولین ملاقات ما در درس خارج آیت الله داماد بود که با هم آشنا شدیم؛ بعد هم رفاقت‌ها عمیق و در دوران مبارزه خیلی عمیق‌تر شد وبعد از انقلاب دیگر زیادتر شد. ما خیلی صمیمی هستیم؛ من و هم ایشان، همدیگر را خیلی دوست داریم؛ یک منظره کوچک آن در بیمارستان بود وقتی که ایشان جراحی کرده بودند عیادت من با ایشان در آنجا بسیار صمیمی بود و همان منظره‌ای شد که دیدید.
این سخنان به خوبی نشان می‌دهد که هاشمی رفسنجانی همچنان پایبند به انقلاب و ولایت فقیه است. سعید حدادیان مداح معروف تهران در میان سخنان جنجالی خود در مورد روحانی ، هاشمی و احمدی نژاد به نکته مهمی اشاره کرد که کمتر به آن اشاره شده است. حدادیان به درستی اشاره کرد که هاشمی برخلاف احمدی نژاد تا کنون با نظام قهر نکرده است و سخنان هاشمی در مورد رهبر انقلاب به خوبی بیانگر این معناست.
هاشمی نه در این مصاحبه بلکه در سال‌های پیش نیز به رابطه عاطفی خود با رهبرانقلاب اشاره کرده است که در جدول زیر به آن اشاره می‌کنیم:

 

 

 

اظهار نظرهای هاشمی رفسنجانی در مورد رهبرانقلاب

زمان و مکان

در ایران دو نفر مانند من و رهبری را پیدا نمی کنید که تا این اندازه نزدیک به هم باشند ، عشق من آقای خامنه ای است . بیش از 50 سال است که ما با هم دوست و همکار هستیم و اسرار جدا از هم نداریم .

سال 87 در دانشگاه صنعتی شریف

من در نماز جمعه گفتم که حاضرم کاغذ سفید را امضا کنم و ایشان هرچه می‌خواهند، بنویسند و از پیش تعهد می‌کنم که حرف ایشان را قبول دارم. این را تعارف نمی‌کردم. در همه مراحل کسی را بهتر از ایشان نمی‌دیدم.

همین الان اگر زمانی ایشان زیر این آسمان نباشند، من خیلی تنها هستم. یعنی انس، همکاری و رفاقت ما این قدر بالا است. طبعا ایشان هم مثل من عواطفی دارند.

به هر حال روابط ما روابطی صمیمی و براساس اعتماد و آن هم برای خداست و هیچ وقت مسأله دنیایی بین ما مطرح نبوده و هنوز هم نیست.برای خدا با هم رفیق بودیم. دوستی ما مصداق «اخوت فی الله» است.در دولتم هم معمولاً کاری بدون موافقت ایشان نمی‌کردم.

سال 82 در گفت‌وگو با کیهان

مصداق اتم واکمل ولی فقیه در حال حاضر حضرت آیت الله خامنه ای است و ما کسی را بهتر و توانمندتر از ایشان در اداره کشور نداریم.

من با آقا رفاقت 50 ساله دارم. روابط من و رهبری بسیار گرم و نزدیک است و جلسات منظم داریم.

برخی از دوستان که می‌خواهند آقا را ببینند، هر چقدر هم که مسئولیت بالایی داشته باشند مدت‌ها باید در نوبت باشند تا آقا را ببینند. رابطه من و آقا آنقدر نزدیک است که من هر وقت کار فوری داشته باشم و بخواهم با آقا دیدار کنم یا تلفنی صحبت کنم. بلافاصله با آقا دیدار یا تلفنی صبحت می کنم.

در دنیای امروز و در ایران کدام فرد را مثل ایشان پیدا می کنید. آقا تدبیر دارد، مدیر است، به اوضاع کشور و اوضاع بین‌المللی مسلط است، خوش‌فهم، خوش‌بیان و زاهد هم هست.

سال 88 در دیدار با برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری

هاشمی رفسنجانی خطاب به مقام معظم رهبری:شما که خوب باشید، ما هم خوبیم. این‌که(ملاقات) چیزی نیست؛ ما با عشق‌مون می‌آئیم پیش شما؛ االان هم با خیال راحت می‌روم خونه.

سال 93 و در جریان عیادت از رهبرانقلاب

ماهانه دیدارهایی با مقام معظم رهبری داریم که تا کنون تلاش به رسانه ای نشدن آنها بود. اما غیر رسانه ای شدن این دیدار ممکن نشد.

سال 93 در جمع خبرنگاران بعد از ملاقات با رهبرانقلاب

 

2929

 

کد N880708

وبگردی