آفتاب

فرمانده ارتش تایلند: دانشجویان بازداشت شده باید در دادگاه نظامی محاکمه شوند

فرمانده ارتش تایلند: دانشجویان بازداشت شده باید در دادگاه نظامی محاکمه شوند

فرمانده ارتش تایلند اعلام کرد، 14 دانشجوی تایلندی که در پی تظاهرات ضد کودتا بازداشت شدند باید در دادگاه نظامی محاکمه شوند و پیش از آن آزاد نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دانشجویان ماه میلادی گذشته پس از برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز در بانکوک بازداشت شده بودند. آنها در این تظاهرات پایان دادن به حاکمیت نظامی در این کشور را خواستار شده بودند. این در حالی است که خونتای تایلند که خود را شورای ملی صلح و نظم نامیده هرگونه تجمع سیاسی را ممنوع کرده است.

در پی این بازداشت، مردم تایلند خواستار آزادی و عفو این دانشجویان شدند.

ژنرال اودموج سیتابوتر، فرمانده ارتش تایلند در اظهاراتی با اشاره به حمایت مردم از این دانشجویان گفت: مقامات امنیتی به این دانشجویان به چشم دشمن نمی‌نگرند، آنها مانند اقوام ما هستند. آنها به دلیل عدم رفتار صحیح خود بازداشت شده‌اند. ما باید اجازه دهیم تا قانون درباره آنها تصمیم بگیرد و گام بعدی در این را ارجاع آنها به دادگاه نظامی است.

هفته گذشته سازمان ملل و اتحادیه اروپا از دولت تایلند خواستند تا این دانشجویان را آزاد کنند اما پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند در واکنش به این درخواست‌ها تنها اعلام کرد که در مقابل فشار جهانی کمر خم نمی‌کند.

از زمان به قدرت رسیدن خونتا، این حکومت محدودیت‌هایی را در آزادی بیان و انتقاد اعمال کرده است. این دانشجویان قرار است فردا (سه شنبه) در دادگاه نظامی حاضر شوند.

انتهای پیام

کد N880562

وبگردی