آفتاب

سفر یک فرمانده ارشد آمریکا به نیوزیلند

سفر یک فرمانده ارشد آمریکا به نیوزیلند

دولت نیوزیلند اعلام کرد، فرمانده ارشد یگان فرماندهی اقیانوسیه آمریکا امروز (دوشنبه) برای مذاکرات دفاعی و امنیتی به نیوزیلند می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، آدمیرال هری هریس، فرمانده یگان فرماندهی اقیانوسیه آمریکا امروز وارد پایتخت نیوزیلند شده و با جان کی نخست‌وزیر، گری براونلی وزیر دفاع و موری مک کالی وزیر امور خارجه این کشور دیدار می‌کند.

براونلی در بیانیه‌ای گفت: آدمیرال هریس روابط قدیمی با این کشور دارد، اوایل شروع حرفه کاری‌اش بر روی کشتی گشت‌زن نیروی دریایی سلطنتی نیوزیلند آموزش دیده و من امروز بعدازظهر با او مذاکره‌ای خواهم داشت.

وی افزود: روابط دفاعی میان نیوزیلند و آمریکا یکی از مهم‌ترین روابط است و ماهیت بسیار عالی دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای نظامی آمریکا و نیوزیلند مرتباً در عملیات‌ها و فعالیت‌های آموزشی مشترک شرکت کرده و قرار است این امر ادامه یابد. ما در حوزه‌های مختلفی از جمله کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی در مواقع بلایای طبیعی در اقیانوسیه با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

سرتیپ تیم کیتینگ، رئیس نیروهای دفاعی نیوزیلند میزبان آدمیرال هریس است. آدمیرال هریس روز سه‌شنبه با سرتیپ کیتینگ و هلن کوئیلتر، معاون وزیر دفاع نیوزیلند دیدار کرده و روز پنجشنبه این کشور را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N880505

وبگردی